به گزارش خبرنگار ایرنا ، عیسی میرشفیعی روز پنجشنبه در همایش استانی تدریس خرد در مدرسه پورنگ بابل ، توانمند سازی معلمان را یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید معرفی کردو افزود : تالیف این کتاب ها نیز همسو با اجرای این برنامه بوده است .
وی اظهار داشت : آموزش و پرورش مازندران به طور جدی در تلاش است تا روش های نوین تدریس را با محوریت مهارت آموزی و دست ورزی به دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش دهد.
او ادامه داد : در دنیای امروز این تفکر قابل قبول نیست که تنها ذهن دانش آموزان را با اطلاعات کتاب ها پر کنیم بلکه باید مهارت آموزی از دوران ابتدایی در دانش آموزان ما شکل بگیرد.
میرشفیعی گفت : اگر ما نتوانیم مهارت آموزی را در دوران ابتدایی در بین دانش آموزان نهادینه کنیم با مشکلی مثل هدایت تحصیلی رو به رو می شویم که به ناچار باید دانش آموزان را به سمت رشته هایی سوق دهیم که هیچ علاقه ای نسبت به آن رشته ندارند.
وی افزود : دانش آموزانی را سراغ داریم که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند اما قادر نیستند یک کاغذ را با قیچی برش بزنند و همین دانش آموز فردا پزشک می شود و باید اتاق عمل، قلب بیماری را درمان کند.
معاون آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : بسیار مصمم هستیم که استعداد یابی دانش آموزان از مقطع ابتدایی آغاز شود و هم اکنون چند شهر استان این طرح را آغاز کرده ایم و به طور قطع ظرف سال های آینده آن را گسترش می دهیم.
وی افزود : بازی دانش آموزان را معلمان و مدیران بسیار جدی بگیرند و در مدارس ما باید تحرک و ورزش یکی از برنامه های جدی باشد.
مدیر آموزش و پرورش بابل نیز گفت : در دنیای امروز دانش آموزان چندین قدم جلوتر از مکانیزم های آموزشی ما هستند و باید با به کارگیری ساز و کارهای جدید در تعلیم و تربیت این دانش آموزان تلاش کنیم.
همت احمدی افزود : اگر ما از تربیت دانش آموزان ابتدایی غافل شویم تردیدی نداشته باشیم که سرنوشتی ناقص برای این افراد ترسیم کرده ایم.
مازندران دارای 540 هزار دانش آموز است که از این تعداد 44 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.