به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین افزود: در شرایط سخت اقتصادی دولت، خیران نقش موثری در تکمیل طرح های عمرانی دارند و باید با برداشتن موانع، مشارکت آنها را هرچه بیشتر فراهم کنیم.
وی، از خیران به عنوان ظرفیتی عظیم در اجرای طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: خیران مدرسه ساز با عمل نیک اندیشانه خود، پا بر روی نفسانیات گذاشته اند تا بتوانند با اهدای سرمایه و دارایی خود سهمی بزرگ در تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین ایفا کنند.
همتی ادامه داد: در کنار این خیران، فرهنگیان کشور نیز با وجود آن که دستمزدی به اندازه زحمت و تلاش خود دریافت نمی کنند اما بخشی از همین دستمزد کم را نیز ماهانه به مدرسه سازی اختصاص می دهند که بسیار قابل تقدیر است.
استاندار قزوین همچنین بر جذب مشارکت های مردم و خیران در تکمیل تمام طرح‌های دولتی تاکید کرد و گفت: خیران چهره های شناخته شده و مورد اعتماد مردم هستند و اکنون خصوصا در برخی مناطق کشور با مشارکت خود که ریشه در اعتقادات، دیانت و باورهای آنها دارد به دستاوردهای قابل قبولی رسیده اند.
وی در پایان افزود: برای تسهیل کار خیران نیک اندیش، دولت نیز باید تمام موانع پیش روی آنها را بردارد تا زمینه تکمیل طرح‌های مورد نیاز مردم در جامعه فراهم شود.
518 هزار و 700 کلاس درس درکشور وجود دارد که از این تعداد، 312 هزار و 266 کلاس در شهرها و 205 هزارو471کلاس درس در روستاها قرار دارد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.