به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسئولان دستگاههای اجرایی جویبار در نخستین نشست شورای اداری شهرستان در سال جدید که روز چهارشنبه برگزار شد ، حفظ انسجام و وحدت ملی را در آستانه انتخابات ضروری دانستند.
امام جمعه جویبار در این جلسه گفت که انتخابات امتحانی برای همه افراد است چه افرادی که داوطلب نامزدی انتخابات شده اند و چه افرادی که طرفدار آنان هستند.
حجت الاسلام محمدنقی نادعلی زاده افزود : در انتخابات همه افراد باید از افترا و تهمت زدن به نامزدها و علیه یکدیگر اجتناب کنند زیرا در غیر این صورت باید آن دنیا پاسخگو اعمالشان باشند.
وی همچنین از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست تا اگر به نامزی از میان داوطلبان انتخاباتی تمایل دارند آن را با توجه به موقعیت اداری و اجرایی بازگو نکنند و در مراسم و محافلی که نامزدها برگزار می کنند ، شرکت نکنند.
امام جمعه جویبار هم با بیان اینکه در زمان انتخابات همه باید ظرفیت ها را بالا ببرند ، گفت : از داوطلبان نامزدی انتخابات هم تقاضا دارم تا در زمان تبلیغات به جای فضای رقابتی ، فضای رفاقتی را ایجاد کنند.
نادعلی زاده با اشاره به اینکه رای مردم حق الناس است ، افزود : حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای برام ما دارای اهمیت است بنابراین هر شخصی را که مردم انتخاب کنند برای ما قابل احترام است و از آن رای حمایت خواهیم کرد.
** مشارکت مردم ، مایه استحکام نظام
فرماندار جویبار هم در این جلسه گفت : انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای می تواند نشان از نقطه پایدار عظمت کشور باشد که مردم در روز انتخابات با حضور در پای صندوق های رای می توانند آینده کشور را رقم بزنند.
رجبعلی وهابی با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات ، نهادهای دولتی باید امکانات خود مثل خودرو ، کامپیوتر و پرینتر را در اختیار فرمانداری قرار دهند ، افزود : این مساله جزء ماموریت های نهادهای دولتی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در این شهرستان 511 نفر ثبت نهایی شده اند، ادامه داد : از این تعداد تاکنون رد صلاحیت نداشته ایم و تنها 14 نفر انصراف داده اند که باید تا فردا منتظر رای نهایی هیات نظارت باشیم.
فرماندار جویبار گفت : همچنین افرادی که اعتراض دارند می توانتد برای تایید صلاحیت خود اعتراضشان را به فرمانداری ارجاع دهند.
او افزود : اسامی نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا در این شهرستان از هیجدهم اردیبهشت ماه آگهی خواهد شد.
وهابی با اشاره به اینکه زمان تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 27 ادامه دارد ، گفت : نامزدها نباید زودتر از زمان موعود به تبلیغات بپردازند.
تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هشتم اردیبهشت ماه تا 27 است .
فرماندار جویبار با تاکید بر انتخابات سالم و باشکوه گفت که از دستگاههای دولتی انتظار می رود که از امکانات دولتی خود به نفع یا علیه نامزدها استفاده نکنند.
وی همچنین با اشاره به شعار امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ، افزود : همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در راستای مساله اقتصادی که از مهم ترین مسائل کشور است تلاش کنند.
وهابی گفت : برای اینکه در این امر موفق عمل کنیم به همت افراد بستگی دارد تا در حوزه اشتغال در این شهرستان بتوانیم زمینه اشتغال زایی را برای جوانان فراهم آوریم.
بر اساس گزارش فرمانداری جویبار 511 نفر در این شهرستان داوطلب نامزدی شوراهای شهر و روستا شده اند که از این تعداد 60 نفر برای حوزه شهری و بقیه حوزه روستایی هستند.
25 نفر از داوطلبان نامزدی در حوزه شهری جویبار را زنان تشکیل می دهند .
شهرستان جویبار دارای 2 بخش مرکزی و گیلخواران به مرکزیت شهر کوهیخیل است .
این شهرستان دارای 40 روستاست که 126 نفر در شورای اسلامی آنها عضو هستند.
تعداد اعضای شورای شهر جویبار و کوهیخیل هر کدام پنج نفر است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.