به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، از سوی مشاور رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در امور زنان و خانواده، کارگاه آموزشی " مهارت های فرزندپروری بر اساس فرآیند رشد هوش هیجانی مبتنی بر روانشناسی شناختی" با حضور بانوان کارمند و هیات علمی برگزار شد.

دکتر جعفری مشاور مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: انسان ها دارای دو نوع هوش هستند: هوش عمومی یا شناختی و هوش هیجانی. ظرفیت حل مسئله با هوش شناختی است و هوشی که منجر به کسب مهارت سازگاری انسان با خود و اطرافیانش می شود، هوش هیجانی است که در آن حد رشد وجود ندارد و انسان به کمکش احساسات و عواطف خود و دیگران را درک و مدیریت می نماید.

وی با بیان این که هوش هیجانی از اساسی ترین نیاز بشر است اظهار داشت: به واکنش کلی و کوتاه به یک واقعیت غیر منتظره همراه با یک حالت عاطفی خوشایند یا ناخوشایند هیجان گفته می شود.

دکتر جعفری گفت: در حوزه روانشناسی و روانپزشکی هیجان و عواطف ۹ گانه ای قابل مشاهده است که شامل خشم، تعجب، تنفر، خوشحالی، ترس، غمگینی، رضایت، شرم و علاقه می باشد.

 مشاور مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هیجان ها احساسات ما را به دیگران منتقل می کنند و نحوه ی تعامل ما با دیگران را تنظیم می نمایند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621365
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.