به گزارش خبرنگار ایرنا ، خسرو طالبی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال مبلغ تسهیلات پرداختی به این واحدها را 32 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی گفت که با دریافت این میزان تسهیلات برای 82 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
معاون فرماندار جویبار متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید در جویبار را 176 واحد اعلام کرد و افزود :از این تعداد 41 واحد مربوط به بخش صنعت و 135 واحد مربوط به حوزه کشاورزی بوده است که تاکنون 100 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
طالبی مجموع تسهیلات رونق تولید برای این شهرستان را 67 میلیارد تومان اعلام کرد.
** بلاتکلیفی 150 نیرو در شرکت تولید کیسه کشاورز در جویبار
رئیس اداره صنعت ، معدن و تحارت جویبار در این جلسه گفت که در سال جاری در شرکت تولیدی کیسه کشاورز با تعدیل نیرو مواجه شده ایم .
وی با بیان اینکه در این شرکت 150 کارگر به کار مشغول بوده اند ، افزود : روز گذشته 15 مورد تعدیل نیرو و امروز هم با 8 نفر از کارگران این شرکت تسویه حساب شده است.
محمود فیروزجائی عدم سفارش ، مشکل رکود اقتصادی و نداشتن بازار کار را دلایل اصلی کاهش فعالیت این شرکت اعلام کرد و گفت که با توجه به صحبت های رئیس شرکت کیسه کشاورز اگر تا طرف مدت یک ماه آینده سفارشی گرفته نشود این شرکت تعطیل خواهد شد.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت جویبار ، افزود : برای حفظ اشتغال در سال جاری باید در شورای تامین شهرستان در راستای سرمایه درگردش ، عدم سفارش این شرکت تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از تعطیلی شرکت و بیکاری کارگران جلوگیری کنیم.
رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی جویبار دراین جلسه گفت که بخشی از مشکل شرکت تولید کیسه کشاورز بدهکاری این شرکت به اقتصاد دارایی است.
علی اسلامی میزان بدهی این شرکت به اقتصاد دارایی را یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد که باید پرداخت کند.
وی با بیان اینکه روز گدشته این شرکت 15 مورد تعدیل نیرو داشته است ، افزود : این مساله فشار زیادی به صندوق بیمه بیکاری وارد می کند.
رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی جویبار همچنین به بحث سامانه رصد در این شهرستان اشاره کرد و گفت که در این شهرستان برای هزار و 284 نفر با ورود به این سامانه در حوزه های مختلف بهزیستی ، کمیته امداد ، جهاد کشاوری ، فنی و حرفه ایی و غیره ایجاد اشتغال شده است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.