به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله نورالله طبرسی امروز در جمع معتکفان خواهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) ساری و دانشجویان معتکف دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خواستار ارتقا معارف و مطالعات دینی شد و اظهار داشت: خداوند عقل را برای عبودیت قرار داد و اعتکاف موجب خودشناسی و خداشناسی می‌شود‌.

طبرسی با اشاره به ثمرات اعتکاف گفت: این فریضه معنوی برکات اجتماعی، فردی و سیاسی زیادی دارد و در حقیقت اعتکاف کاری خدایی است.

وی، اعتکاف را موجب رشد معنوی و تقوا خواند و گفت: فریضه اعتکاف رنگ و بوی خدایی دارد و اعتکاف موجب تقویت پیوند با خداوند می‌شود.

اعتکاف فرصت خودسازی

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی و ارزیابی کارها و تلاش‌ها دانست و گفت: اعتکاف موجب انس و الفت خلق و خالق بوده و معتکفین با حضور در مساجد پیوندشان را با مبدأ هستی استوار می‌کنند و اعتکاف فرصت مناسبی برای توسعه فضائل اخلاقی و بازسازی معنوی است.

وی افزود: اعتکاف در حقیقت ثمرات فردی و ثمرات اجتماعی دارد و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خدا و تقویت روحیه دینی و معنوی است.

استاندار مازندران، بر اهمیت تهذیب نفس و خودسازی تاکید کرد و افزود: اهمیت مبارزه با نفس تا آنجا بوده که پیامبر گرامی اسلام از آن به عنوان جهاد اکبر یاد می‌کند.

فلاح، اعتکاف را فریضه ای چند بعدی و تمرین بندگی و جهاد با نفس دانست و تصریح کرد: محاسبه نفس، خودسازى، نماز و تلاوت قرآن، توبه و نیایش، از دیگر برکات‏ اعتکاف است.

وی، آمرزش گناهان را یکی از آثار اعتکاف دانست و ادامه داد: خدا را شاکریم که امسال شاهد رشد معتکفین در مساجد استان هستیم و خیل عظیمی از جوانان جویای معنویت در این مراسم حضور دارند

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615150
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.