به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی یزدانی شامگاه سه شنبه در بازدید از شهرک های صنعتی شرق استان مازندران در بهشهر و همچنین آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شرق مازندران در زمین یکهزار هکتاری بهشهر ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته و برنامه ریزی برای سال جاری ، افزود : در دولت یازدهم شرایط برای حضور سرمایه گذاران تسهیل شده است .
وی گفت : مشوق های مناسبی برای سرمایه گذاری نخبگان، ایثارگران و شرکت های دانش بنیان درشهرکها ونواحی صنعتی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، اولویت این سازمان را ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: هر واحدی که در کمترین زمان اشتغال بیشتری ایجاد کند؛ مشوق بیشتری در اختیارش قرار می گیرد.
یزدانی ، با اشاره به اینکه وسعت اراضی شهرک های صنعتی کشور بیش از 137 هزار هکتار است، خاطر نشان کرد : در مازندران این میزان به هزار و 930 هکتار می رسد و با آغاز عملیات اجرایی توسعه شهرکهای صنعتی شرق مازندران، وسعت اراضی صنعتی این استان در کنار سایر نواحی به 60 درصد می رسد.
وی گفت : این شهرک صنعتی با توافق انجام شده با بانک زمین احداث می شود و این اقدام، گام مهمی برای فراهم شدن زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی استان، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال برای جوانان وعلاقه مندانی است که می خواهند سرمایه گذاری کنند.
این مسوول با بیان اینکه 165 هکتار وسعت اراضی در شهرک صنعتی بهشهر 2 در دو فاز یک و دو با زیر ساخت لازم برای سرمایه گذاران مهیا می شود، افزود: با راه اندازی این شهرک، بزرگترین شهرک مازندران و یکی از بزرگترین شهرک صنعتی کشور را در شرق مازندران خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد : امسال در داخل شهرک ها هیچ افزایش قیمتی به عنوان حق انتفاع صورت نمی گیرد و در تعدادی از آنها تنها به میزان 10 درصد قیمت افزایش می یابد.
یزدانی گفت : امسال در قالب 6 پروژه برای 136 هزار نفر، اشتغال جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی از طریق تکمیل طرح های در دست ساخت و ساز ، افزایش ظرفیت واحدهای فعال ، راه اندازی واحدهای راکد و.. ایجاد می شود.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.