به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در مراسم افتتاح همزمان اسکله‌های فاز دو بندر امیرآباد و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی مازندران با تشکر از وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر اظهار داشت: کار بزرگ در زمینه حمل و نقل دریایی در چند سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: حمل بار از بنادر کشور 21 درصد افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

رئیس جمهور گفت: مسافرت‌های دریایی در کشور  53 درصد افزایش یافته که نشان از رشد و توسعه کشور ما است.

روحانی گفت: همزمان با صادرات باید واردات در بنادر داشته باشیم و بخش‌های مختلف حرکت اقتصادی و تولیدی به هم متصل هستند.

دریای خزر نقش مهمی برای منطقه از حیث سیاسی، اقتصادی، انرژی و حمل و نقل دارد و ظرف چند هفته اخیر به بندر انزلی رفتیم و اسکله بخش آزاد بندر انزلی را افتتاح کردیم و ظرفیت خوبی ایجاد کرده و در استان مازندران توسعه بندر امیرآباد را افتتاح کردیم و به مفهوم آن است که روابط تجاری خود را با کشورهای دریای خزر و سطح جهان ارتقا می‌دهیم.

وی بیان کرد: با توسعه بندر امیرآباد از طریق اسکله رورو ارتباط با روسیه و آستراخان ارتقا یابد. تحول بزرگی در اقتصاد کشور صورت گرفته و روابط اقتصادی حود را با کشورهای همسایه توسعه می‌دهیم.

رئیس جمهور گفت: در یک سال گذشته روابط اقتصادی ایران با روسیه 80 درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد صادرات، واردات و روابط ایران با کشورهای منطقه در حال گسترش است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری با کشورهای اوراسیا ایجاد می‌کنیم و تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود و زیرساخت‌ها آماده می‌شود.

روحانی گفت: قرارداد ما با کشورهای اوراسیا به ثمر می‌نشیند و صادرات خوبی خواهیم داشت. همه بخش‌ها باید در سال تولید و اشتغال خود را آماده کنند.

در حال تکمیل می‌شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612689
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.