به گزارش ایرنا ، رئیس انجمن علمی گل و گیاه زینتی کشور روز پنجشنبه در دهمین نشست ستادی این سمپورزیوم بین المللی در فرمانداری رامسر گفت : علاوه بر این یکصد نفر از مهمانان داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
پژمان آذری با بیان اینکه این نمایشگاه از یازدهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه برپا می شود، افزود : سمپوزیوم بین المللی رامسر به دلیل حضور محققان صاحب نام خارجی و کیفیت آن قبل و بعد از انقلاب اسلامی منطبق با استانداردهای روز دنیا بوده و بسیار کم نظیر است.
وی اظهار داشت : مقاله های علمی این سمپوزیوم توسط داوران داخلی و خارجی ارزیابی و چکیده این مقاله ها بزودی درقالب کتابچه تدوین و چاپ خواهد شد.
رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور گفت : بسیاری از کشورهای در حوزه گیاهان وحشی و بومی تحقیقات خوبی داشته اند و به عنوان نمونه می توان به کشور آرژانتین اشاره کرد که توانسته با همکاری یک شرکت ژاپنی و درپی آن اصلاح نژاد یک گیاه وحشی گردش مالی چندصدمیلیون دلاری بدست آورد.
آذری افزود : در این سمپوزیوم محققانی از کشورهای اروپایی، آمریکا، روسیه، تایلند، چین و آفریقا حضور می یابند .
فرماندار رامسر نیز در این جلسه گفت : تولید کنندگان گل و گیاه می توانند از چنین فرصتی از توانمندی ها و تجربه های دیگر کشورهایی که در زمینه تولید و پرورش گل و گیاه زینتی فعال دارند ، استفاده کنند.
محمد آزاد افزود : این شهرستان باید به شهر گل و گیاه تبدیل شود و برپایی نمایشگاه دائمی گل و گیاه یکی از شیوه های رسیدن به این هدف است.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست گفت : برپایی چنین نمایشگاهی در حقیقت نماد حرکت در مسیر تحقق شعارسال رهبری فرزانه در نظام اسلامی است .
شمس الله شریعت نژاد افزود : تنوع اقلیمی ، تولید و پرورش گیاهان بومی زینتی جزو ظرفیت های این منطقه است و بنابراین با برپایی نمایشگاه بین المللی گل و گیاه دراین شهرستان که در واقع یک رویداد علمی است می تواند به تبادل تجربه ها کمک کند.
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مجلس شورای اسلامی از برنامه هایی که چشم اندازاقتصادمقاومتی،تولیدواشتغال آوری داشته باشد، حمایت خواهد کرد.
شریعت نژاد افزود : استان مازندران ویژه غرب آن در زمینه گل وگیاه ظرفیت بالایی داردباتوجه به بازارهای هدف در کشورهای منطقه ،وجود فرودگاه های استان باید در زمینه صادرات گل وگیاه برنامه ریزی کرد.
شهرستان رامسر با جمعیتی بیش از 70 هزار نفر درغرب مازندران قراردارد.
خبرنگار: عباس احمدی ماچیانی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/7078 / 7515 / 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.