به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت روز مهندس شامگاه چهار شنبه نخستین سمینار آموزشی افزودنی های بتن و چسب های ساختمانی در راستای بهبود کیفیت ساختمان در سالن اجتماعات نظام مهندسی ساختمان بانه برگزار شد.
در این همایش رئیس نظام مهندسی ساختمان بانه ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس به مهندسین نظام مهندسی ساختمان بانه گفت: علاوه بر کمیته های عمومی و کمیته های کاری در سال جاری هفت جلسه عمومی با برنامه های مختلف و کلاس های آموزشی در نظام مهندسی ساختمان بانه برگزار شده که نشان از تعهد اعضای هیات اجرایی و تفکر جمعی است.
نژاد جهانی بابیان اینکه بسیاری از برنامه ها و اتفاقات در بستر قانون شکل می گیرد اما گاهی زمینه برای اجرای دقیق قانون فراهم نمی شود افزود: در سال جاری ساماندهی حاشیه شهر با همکاری سازمان های خدمات رسان بویژه شهرداری و شورای شهر انجام شده که یک اتفاق مثبتی بود.
وی خاطر نشان کرد: سال جاری در بحث نقشه هایی چون ساخت نظم خاصی شکل گرفت و همکاران هم از آن بهره مند شدند که تلاش ما اینکه برنامه ریزی با رعایت فکر بزرگ فرا شهرستانی و فرا استانی با حفظ منافع همکاران در شهرستان انجام شود.
وی اظهار کرد: تلاش برای برگزاری برنامه های آموزشی از جمله برنامه گزارش نویسی با حضور جمعی در همایش مقاوم سازی و پیشنهاد برنامه های متعدد آموزشی بخشی از کار ما بود.
جهانی یکی از دغدغه های مهندسان نظام مهندسی را بحث مالیات و دارایی عنوان کرد و گفت: تلاش شده با پیشگیری از برخوردهای سلیقه ای و فضایی که برای همکاران فراهم شده در آینده با پرونده های مالیاتی مشکل نداشته باشند ضمن اینکه متعهد به رعایت قانون و پرداخت همه مالیات ها هستیم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان بانه ضمن اشاره به روکود حاکم بر ساخت و ساز اظهار کرد: با همکاری سازمان های مربوطه و اعضای هیات اجرایی زمینه برای توزیع عادلانه کار با در نظر گرفتن جوانب فراهم شده است.
جهانی افزود: فراخوان مسابقات بتن در اسفند ماه سال جاری اعلام می شود و اوایل خرداد نتیجه نهایی و شکستن بتن های نمونه با کاربرد اقتصادی انجام می شود که امیدواریم زمینه را برای نمونه های مشابه فراهم کند.
وی اظهار کرد: نظام مهندسی از تیم نونهالان و نوجوانان رشته وزنه برداری حمایت می کند که با حمایت از تیم های ورزشی زمینه برای نزدیکی به جامعه ورزشی شهرستان فراهم شده است.
در این همایش یک روزه مباحث آموزشی درباره چسب های نانو پوشش، افزودنی های بتن و چسب های ساختمانی ارائه شده و به شرکت کنندگان در این سمینار گواهی دوره افزودنی های بتن ارائه شد.

** نخستین نمایشگاه عکس گروهی عکاسان در بانه گشایش یافت
نخستین نمایشگاه عکس گروهی عکاسان با عنوان' سر آغاز دیدن' در مجتمع تجاری آفتاب درخشان بانه گشایش یافت.
نخسدر این نمایشگاه 40 اثر در سایز 70×50 با چاپ دیجیتالی، اثر 24 هنرمند عکاس بانه با موضوعات آزاد گشایش یافت.
در حاشیه این نمایشگاه عکاس بانه ای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه نوعی نمایشگاه سنت شکن است که مکان و زمان نمایشگاه و عکس ها کلا نوعی سنت شکنی است.
ابراهیم علی پور با اشاره به مکان برپایی نمایشگاه افزود: همه نمایشگاه های که تاکنون در بانه برپا شده در نگارخانه ارشاد بوده اما این نخستین نمایشگاهی است که در یک فضای تجاری برپا شده و در واقع این نمایشگاه هنر را با دیگر فضاهای شهری به هم وصل می کند.
وی خاطر نشان کرد: ایندر این نمایشگاه40 نفر هنرجوی رشته عکاسی شرکت کردند از این تعداد هنرجو 26 نفر همچنان کار عکاسی را با جدیت پیگیری کردند و آثار بسیار زیبایی خلق کردند که تعدادی از آثار این هنرمندان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
علی پور به هدف برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هنر تا زمانی که در معرض دید علاقمندان قرار نگیرد مرده است و این نمایشگاه هم برای زنده نگه داشتن هنر، هنرمندان بانه ای برپا شده است.
وی با بیان اینکه در بانه با تلاش هنرمندان عکاس یک کتابخانه ویژه عکاسی برپا شده و کتاب های این کتابخانه با تلاش هنرجویان عکاسی تهیه شده و آرشیوی از بهترین کتاب های رشته عکاسی از دوره مقدماتی تا دوره های پیشرفته و عکاسی با موبایل در این کتابخانه وجود دارد.
نمایشگاه عکس گروهی 'سر آغاز دیدن' از چهارم تا هیجدهم اسفند ماه در مجتمع تجاری آفتاب درخشان بانه برپا است و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 9 صبح تا هشت شب از نمایشگاه بازدید کنند و آثار مورد علاقه خود را خریداری کند.
ابراهیم علی پور یکی از هنرمندان عکاس بانه ای است که آثارش در چندین نمایشگاه بین المللی در عکس شرکت کرده و مقام های بسیاری در سطح بین المللی کسب کرده است و هم اکنون در بانه دوره های عکاسی برگزار می کند.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
**آغاز عملیات نماسازی و نور پردازی پل مردوخ سنندج
مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: در راستای ارتقای زیبایی منظر شهری و بهبود وضعیت نمای پل های سطح منطقه، عملیات نماسازی و نورپردازی پل مردوخ سنندج آغاز شده است.
شاهو شاهویی در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پل در سال های گذشته جهت اتصال خیابان شیخان به مردوخ شمالی احداث شده و با همکاری سازمان زیبا سازی و شرکت نما چین، نماسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح نماسازی پل مردوخ از آجر نما استفاده شده و بخشی از عرشه پل هم بوسیله کامپوزیت نما سازی می شود ادامه داد: هزار و 500 متر مربع از بدنه و پایه های این پل نماسازی خواهد شد و تاکنون 700 متر مربع از بدنه این پل پایان یافته است.
به گفته وی در راستای زیبا سازی پل مردوخ، در قسمتی از بدنه این پل طرح اسمالله درج خواهد شد.
مدیر شهرداری منطقه یک سنندج با اشاره به اینکه پل مردوخ 240 متر طول دارد و دارای 9 پایه ستون است افزود: پس از پایان عملیات نماسازی، اجرای نورپردازی بدنه و عرشه پل نیز آغاز می شود.
وی هزینه اجرای عملیات نماسازی و نورپردازی این پل را 2 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در صورتی که هوا مساعد باشد این طرح تا اردیبهشت سال آینده اتمام خواهد یافت.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7469/6108/7348
**خبرنگاران: زینب طلائی و افسانه گلباغی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.