محمدرضا شیدفر سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دراین مدت 23 مدرسه ، 2 هتل ، 2 متل ، 2مهمانپذیر ، هشت سوئیت آپارتمان و چهار مسافرخانه به همراه اسکان های موقتی در پارک های جنگلی میرزاکوچک خان ، هلومسر ، پارک دهکده طلایی برای اقامت بیش از 15 تا 16 هزار مسافر در هر شب اقامت ، ظرفیت سازی شده بود.
وی میانگین اقامت مسافران نوروزی در نوروز سال 95 را حدود 2 و نیم شب اعلام کرد و گفت : تمهیدات اندیشده شده از سوی ستاد تسهیلات سفر و نیز افزایش تورهای آمل گردی ، در تعطیلات نوروز امسال هم در تعداد اقامت شب و تعداد مسافران نوروزی درآمل تاثیر زیادی داشت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل گفت : با حمایت ستاد خدمات سفر آمل و پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد واحدهای اقامتی و رفاهی ، برای تعطیلات نوروز 96 حدود 10 درصد به ظرفیت واحدهای اقامتی وپذیرایی شهرستان اضافه شده بود.
شیدفر با اشاره به اینکه سالانه بیش از 50 میلیون تردد درجاده هراز ، به عنوان یکی از کوتاه ترین جاده های ارتباطی مازندران به تهران انجام می شود ، اضافه کرد : بر اساس گزارش های اعلام شده به ستاد خدمات سفر شهرستان ، در تعطیلات نوروز امسال بیش از 6 میلیون مسافر از جاده هراز وارد شهرستان آمل شدند که حدود 10 تا 12 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده وتاثیر زیادی در شب اقامت در این شهرستان داشته است.
آمل نخستین شهرستان مازندران در مسیر ورودی جاده هراز از تهران و نزدیک ترین شهر استان به پایتخت است.
وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری و آثار تاریخی در جاده هراز علاوه بر زیبایی مسیر سبب می شود تا مسافران این جاده را برای تردد انتخاب کنند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.