یحیی صالح طبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین در این مدت 6 مورد مرگ ناشی از تصادفات هم در مراکز درمانی استان ثبت شده است .
بر اساس اعلام فرماندهان انتظامی ، در تعطیلات نوروزی امسال آمار تلفات ناشی از تصادفات در مازندران بیش از 30 درصد کاهش یافته است .
تعریض و بهسازی سه جاده منتهی به تهران شامل کندوان ، هراز و سوادکوه در سال گذشته از جمله بهره برداری از 2 طرح گلوگاهی در هراز و سوادکوه سبب شد تا امسال حجم ترافیک در جاده های مازندران کم شده و آمار تصادفات هم کاهش یابد.
روزانه بر اساس آمارها رسمی یکصد هزار تردد در این سه محور مازندران ثبت می شود که در ایام تعطیل مانند نوروز تا چند برابر افزایش می یابد.
بر اساس آمار ستاد سفرهای نوروزی کشور ، تاکنون حدود 30 میلیون تردد خودروئی در جاده های مازندران ثبت شده است و این استان رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد .
** پلمب 37 واحد صنفی متعرض به بهداشت
دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی سفر مازندران همچنین از شناسایی و پلمب 37 واحد صنفی استان به خاطر بی توجهی به اخطارها و تعرض به بهداشت عمومی از 25 اسفند تاکنون خبر داد.
وی گفت که شناسایی و پلمب این واحدها با 12 هزار بازدید از واحدهای صنفی فعال در عرصه خدمات دهی به مسافران نوروزی از 25 اسفند سال پیش تاکنون انجام شد.
صالح طبری افزود که در این مدت به 143 واحد صنفی هم به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی اخطار داده شده است .
دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی سفر مازندران همچنین گفت که هشت هزار و 396 کیوگرم مواد غذایی فاسد در این مدت از مراکز پذیرایی و تهیه و توزیع اماکن عمومی استان کشف و معدوم شد تا در سفره مسافران نوروزی قرار نگیرد.
تاکنون حدود 10 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندرات ثبت شده است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.