سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه مراسم استقبال از مسافران نوروزی در آزاد راه چالوس اظهار داشت: با توجه به افزایش 3 درصدی سفرهای جاده ای در سال جاری نیروی انتظامی با بکار گیری 300 هزار نیرو به عنوان بزرگترین عملیات سال امنیت و تردد روان خودروها را در سراسر کشور فراهم می کند.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش بارش برف و باران در سال جدید سفرهای امسال را متفاوت با سالهای گذشته اعلام کرد و افزود: این شرایط جوی و افزایش حجم تردد خودروها نیازمند رعایت و مراقبت بیشتر است.
وی ادامه داد: در این راستا نیروی پلیس باید تلاش بیش از پیش داشته و به همراه دستگاههای دیگر خدمات رسان شرایط را برای تردد بهتر گردشگران فراهم کنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: براساس آمار بیشترین سفرها در تعطیلات نوروز به شمال کشور به ویژه مازندران و گیلان و بعد از آن استان های خراسان رضوی، قم ، اصفهان ، فارس و خوزستان انجام می شود.
وی پرترددترین جاده کشور را جاده کندوان با 40 هزار تردددر نوروز اعلام کرد و افزود: برخی از روزها طول خودروها عبوری از این مسیر به چند کیلومتر می رسد.
سردار مومنی 40 درصد علت واژگونی را خواب آلودگی عنوان کرد و از رانندگان خواست بعد از هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت داشته و طول مسیر را نیز بخشی از سفر در نظر بگیرند.
وی با اشاره به افزایش چشم گیر تردد در جاده های کشور از رانندگان خواست با توجه به شعار امسال پرهیز از خطر و آرامش در سفر را رعایت کنند تا خاطره خوشی را از این روزها رقم بزنند.
در حاشیه این مراسم که سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا نیز حضور داشت ارسال برخط تخلفات عدم پرداخت عوارض آزاد راه تهران شمال به پلیس راهور با 42 دوربین در این عوارضی راه اندازی شد.
در این مراسم به صورت نمادین نیز سردار مومنی از تعدادی خودرو با دادن شاخه گل و هدیه استقبال کرد.
طرح ویژه نوروزی پلیس راهور در نوروز امسال برای خدمت رسانی به مردم سراسر کشور از 25 اسفند شروع می شود و تا 15 فروردین سال96 ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1295/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.