به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران سیدحسین هاشمی شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه تهران 20 شبکه 5 سیما افزود: در دو هفته تعطیلات نوروزی به دلیل نداشتن ترافیک فضای مناسبی برای تهران گردی وجود دارد و این فرصتی مغتنم برای مسافران نوروزی برای گشت و گذار در پایتخت است.
وی همچنین با اشاره به کاهش حوادث در چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته گفت: این نشان می دهد اگر صادقانه برخورد کنیم و اطلاع رسانی به موقع انجام شود مردم همکاری می کنند.
هاشمی ادامه داد: مردم در مواجه با حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان نیز نشان دادند عاطفی هستند و به ارزش ها توجه دارند و این موضوع نیز در کاهش حوادث چهارشنبه سوری امسال موثر بود.
استاندار تهران در مورد توجه مردم به صدای آمبولانس ها در خیابان و باز کردن مسیر برای آتش نشانان گفت: فرهنگ سازی های خوبی در این زمینه انجام شده و البته نیاز به توجه بیشتر در این بخش از سوی شهروندان وجود دارد.
هاشمی در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا تعطیلات نوروز در تهران هستید، عنوان کرد: برای بازدید از خدمات رسانی به مسافران نوروزی که از تهران عازم سفر هستند و یا ازمسیرهای استان تهران عبور می کنند حضور پیدا می کنیم، سال گذشته در گفت و گو با مسافران هواپیما، اتوبوس ، قطار و اتومبیل های شخصی میزان رضایت بالا بود و امیدواریم امسال هم با تعامل دستگاه ها این خدمات رسانی به موقع و خوب انجام شود.
وی در مورد مسیر جاده چالوس و ترافیک جاده های منتهی به شمال کشور از تهران گفت: جمعه و شنبه به دلیل اینکه بیشتر مردم از تهران خارج می شوند ترافیک سنگینی در جاده های شمال شاهد هستیم اما به احتمال زیاد از روز یکشنبه بار ترافیکی این مسیرها سبک تر خواهد شد و البته مردم باید مراقبت کنند و سرعت زیاد در جاده ها نشانه قهرمانی نیست.
استاندار تهران ادامه داد: آموزش فرزندان در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از سرعت مطمئنه در کاهش خطرات جاده ای در آینده نیز اثرگذار است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های ستاد خدمات رسانی نوروزی به مسافران در استان تهران گفت: این ستاد کار خود را از ماه ها قبل آغاز کرد و از سال 93 تهران مسافرپذیری بیشتری داشته چرا که طی این سال ها وجود مکان های دیدنی تهران اطلاع رسانی شده است.
هاشمی تصریح کرد: حضور چشمگیر مسافران نوروزی در تهران برای بازدید از مکان های دیدنی، موزها، تهران گردی و استفاده از تخفیف هتل ها در سال گذشته چشمگیر بود و امسال نیز این روند ادامه دارد و دو هفته نوروز فرصت مناسبی برای تهران گردی و بازدید از تهران است.
وی با بیان اینکه تعداد مسافران نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 تا 20 درصد نسبت افزایش داشت، تاکید کرد: با اطلاع رسانی انجام شده از مکان های دیدنی تهران، قیمت مناسب و خدمت رسانی گسترده پیش بینی می شود که تعداد مسافران و گردشگران نوروزی پایتخت افزایش یابد.
استاندار تهران ادامه داد: مسافران نوروزی که وارد تهران می شوند از طریق بروشورهای مشخصی از سوی مهمان پذیران خدمات سفر راهنمایی می شوند که در این بروشورها اطلاعات کامل و جامعی از امکانات و مکان های دیدنی تهران وجود دارد و امسال با کمک شهرداری و اداره گردشگری بهتر از سال های گذشته در این بخش عمل خواهیم کرد.
در ادامه گفت و گو مجری برنامه به رتبه 199 تهران از نظر کیفیت زندگی بین 230 شهر بزرگ جهان بر اساس تحقیقات یک موسسه تحقیقاتی بین المللی اشاره کرد و استاندار تهران در این مورد گفت: استان تهران را باید به دو بخش تقسیم کنیم یک بخش خود تهران و بخش دیگر اطراف تهران است که ازبسیاری جهات با برخی پایتخت های دنیا قابل مقایسه است اما نکته ای که کمی در تهران نازیبا است، سینوسی بودن برخی ساختمان های در احداث است و در گذشته هارمونی و ترتیب منظم تری در احداث ساختمان ها رعایت می شد.
هاشمی از شکل ساخت و ساز برخی بناها در استان تهران انتقاد کرد و افزود: عمر مفید یک ساختمان 20 تا 30 سال است.
وی ادامه داد: بسیاری از فروشگاه های بزرگ مرکزی در تهران به خوبی جا نمایی نشدند و این اشکال بزرگی است و برخی فروشگاه ها در یک خیابان 20 متری ساخته شدند که فضای حرکت و ترددی برای شهروندان ندارد.
* جانمایی مسکن مهر پردیس اشتباهی تاریخی بود
استاندار تهران همچنین به مسکن مهر پردیس اشاره کرد و گفت: جانمایی مسکن مهر در شهرستان پردیس یک اشتباه تاریخی بود و هزینه های زیرساختی را تا ده برابر افزایش می دهد باید در دل کوه تونل ایجاد شود تا بتوان جاده سازی، آب و برق رسانی انجام شود برای مسکن مهر متری 380 هزار تومان، پیش بینی هزینه هایی بیش از این میزان لازم بود ، با وجود اینچنین مشکلاتی که دولت یازدهم با آن موجه بود براساس تصمیم جدی دولت برای شهریورماه سال 96 همه واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و امیدواریم قوه قضاییه هم مشکلاتی که در موضوع معارضین وجود دارد به زودی تعیین تکلیف کند.
هاشمی در ادامه به رتبه اول تا سوم دستگاه های اجرایی استان در عمل به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی استان تهران در میان استان های کشور رتبه نخست را در اقتصاد مقاومتی کسب کرده است.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.