حجت‌الاسلام محمود علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق آیهٔ 141 سورهٔ نساء، «هرگز خداوند برای کافران به زیان مؤمنان راهی نمی‏گشاید»؛ بنابراین، جامعه اسلامی نباید زیر سلطه اقتصادی بیگانگان باشد.
وی تأکید کرد: وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی فرهنگی و سپس وابستگی سیاسی می‌شود و در نهایت کل کشور تحت تسلط دیگران قرار می‌گیرد.
امام جمعه مرزن‌آباد ادامه داد: در قرآن کریم، آیات متعددی درباره اقتصاد آمده و سیره علما نیز همین بوده است و به مسائل اقتصادی و حفظ توان و استقلال اقتصادی کشور توجه خاص داشتند.
علیخانی اظهار داشت : فتوای میرزای شیرازی در تحریم توتون و تنباکو برای حمایت از تولید داخلی بود و به طور کلی بعضی از تهمت‌هایی که بر ضد علمای دینی مبنی بر مبارزه آنان با علم و فناوری گفته می‌شود، وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم با هدف جلوگیری از نفوذ اقتصادی بیگانگان و تسلط بر کشور بیان شده است.
وی گفت: علمای دین از قدیم دغدغه حمایت از مسلمانان و بازار اسلامی را داشتند و بیانیه تعدادی از علمای طراز اول اصفهان در سال 1285شمسی مبنی بر استفاده از کالاهای ایرانی، از جمله کاغذ و پارچه داخلی از آن جمله است.
امام جمعه مرزن آباد یادآور شد : امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما، معضل اقتصادی است و اگر مشکلات اقتصادی نداشتیم در بعضی زمینه‌ها امتیاز نمی‌دادیم.
علیخانی تأکید کرد: از نگاه ملی نیز هیچ شک و شبهه‌ای نیست که باید اولویت ما خرید کالای ایرانی باشد و ضرورت توجه به تولید ملی را حتی در کشور ثروتمندی مانند آمریکا و از زبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور نیز می‌شنویم.
وی بیان کرد: مردم باید بدانند خرید کالای ایرانی با کیفیتی نازل‌تر از خارجی، به خرید کالای تولید خارج برتری دارد.
امام جمعه مرزن آباد تصریح کرد: البته به تولیدکنندگان هم باید توصیه کنیم که کیفیت تولید خود را بالا ببرند زیرا مردم علاقه‌مند به خرید کالای داخلی هستند ولی اگر ببینند ضرر می‌کنند حاضرند قیمتی بالاتر بپردازند تا کالای مورد نظر خود را بخرند.
به گفتهٔ علیخانی، مسئولان هم باید توجه کنند عرضه و تقاضا هماهنگ باشد و با حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و مبارزه با قاچاق کالا، توان اقتصادی کشور را افزایش دهند.
خبرنگار: شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/7517/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.