قیدر احمد قنبرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : خرید کالای ایرانی برای توسعه اشتغال و رونق چرخ تولید و اقتصاد کشور ضروری است و باید در این راستار باور مردم را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: مردم به دنبال خرید کالاهای با کیفیت هستند به همین خاطر صاحبان کارخانه های تولیدی باید بسترهای لازم را برای ارتقای بیش از پیش کیفیت محصولات تولید داخل فراهم کنند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: به لحاظ تاریخی نیز اقتصادهای برتر دنیا همچون کشورهای آلمان، ژاپن و یا حتی کشورهای انگلیس و آمریکا در مواقع لزوم با حمایت از تولید و خرید کالای داخلی از تولیدکنندگان خود پشتیبانی کردند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد چالوس با اشاره به چند وجهی بودن حمایت از تولیدات داخلی گفت : اعتقاد به اقتصاد ملی ، اراده سیاسی ، ایجاد تعرفه های سنگین برکالای وارداتی ، افزایش استانداردهای کالاهای داخلی ، مبارزه با قاچاق و تقویت روحیه و اعتماد ملی باهم انجام داد.
وی بر نقش تاثیرگذار مسئولان و دستگاههای اجرایی ، نظارتی و قانون گذار در روند اجرای موفقیت آمیز خرید کالای ایرانی اشاره کرد و افزود : در راستای حمایت از تولیدات داخلی قانون گذار با وضع تعرفه های سنگین بر کالاهای وارداتی و همچنین قوه قضائیه و انتظامی نیز با مبارزه با قاچاق کالا ، گامی اساسی در این جهت برداشت.
این کارشناس اقتصاد اظهار داشت : از سوی دیگر با فعال کردن کمپین ها در اهمیت خرید کالای ایرانی باورها و اعتماد ملی را برای خرید کالای ایرانی افزایش و در نهایت چرخ اقتصاد کشور شتاب خواهد گرفت.
وی با بیان این که بیشتر کالاهای بی کیفیت وارد بازار ایران می شوند ، تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید ورود کالاهای بی‌کیفیت اعم از مبادی رسمی و قاچاق با جدیت جلوگیری کنند.
احمدقنبرزاده با اشاره به گردش مالی هزار میلیارد تومانی قاچاق کالا در کشور افزود: با افزایش ارتقای کیفیت مردم نیز برای خرید کالاهای تولید داخل ترغیب خواهند شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را آغاز کرده است.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
براین اساس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه ، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.