به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان 120 هزار نفری نکاء در 15 کیلومتری شرق ساری مرکز مازندران از جمله شهرهای این استان است که کمربندی آن بدون پل ورودی و خروجی به مدت بیش از یک دهه تبدیل به ' آئینه دق ' شهروندان و مسافران شده بود.
اگر چه در این مدت وعده های کاغذی زیادی به شهروندان برای تسریع و باز مهندسی پل ورودی این شهر داده شده بود ، ولی همانند سایر مصوبات بر زمین مانده ، با وجود هزینه کرد از جیب بیت المال ، بر دوش مردم این منطقه سنگینی می کرد.
با سفر مهر ماه سال 94 کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران ، این طرح نیز در قالب یکی از طرح های مهم عمرانی و گره کور ، در فهرست مصوبات سفر رئیس جمهوری قرار گرفت و با تخصیص اعتبار 80 میلیارد ریالی پس از بیش از یک دهه در آستانه افتتاح و رفتن زیر بار ترافیک قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که پل ورودی این شهر حدود یک دهه درحاشیه جاده کمربندی ساری - بهشهر جانمائی و کلنگ زنی شده بود که به دلیل نقص فنی ، مکان دیگری باز مهندسی شد.
حیدر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پل کمربندی غربی شهر نکا در مکان جدید جانمایی و در دست اجرا قرار گرفت و برای ساخت آن نیز حدود 80 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.
وی پیش بینی کرد که این طرح عمرانی پیش از سال جدید به طور کامل آماده بهره برداری شده و زیر بار ترافیک قرار گیرد.
فرماندار نکاء هم گفت : پروژه پل ورودی شهر نکا از دغدغه های اصلی شهروندان بود که پس از مدت ها با تلاش کارگزاران دولت تدبیر و امید در مازندران بازتعریف و در دست اجرا قرار گرفت.
جعفر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که برای ساخت این پروژه حدود 80 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و با تلاش پیمانکار و پیگیری مدیران ارشد استانی و شهرستانی عملیات اجرایی آن سرعت گرفت و پروژه با 100 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شد.
به گفته وی ، بزودی این پل پس ازسال ها انتظار شهروندان نکاء زیر بار ترافیک قرارمی گیرد که می تواند علاوه برزییا سازی ورودی شهر ، باعث کاهش ترافیک شهری نیز شود.
شهرستان نکاء با وجود داشتن کارخانه سیمان ، نیروگاه شهید سلیمی ، نخستین سیلوی ذخیره گندم و چندین طرح بزرگ صنعتی دیگر ، در زیرساخت های شهری از محرومیت های زیادی رنج می برد.
با روی کارآمدن دولت یازدهم و تغییر رویکرد کارگزاران دولتی به این شهرستان باعث شده تا تامین برخی زیرساخت ها به خصوص راه دردستور کار قرار گیرد که چهارخطه شدن محور دسترسی به نیروگاه شهید سلیمی یکی از آنهاست که تا پیش از این به جاده مرگ معروف شده بود .
مازندران 22 شهرستان و 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 53 درصد از جمعیت استان در شهرها سکونت دارند.
گزارشگر : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.