در این مطلب به قلم شورای نویسندگان بشیر آمده است : صدا و سیما دانشگاه ملی است که در آن ، فرهنگ ، اخلاق ، معنویت و مدارای اجتماعی به آحاد مردم جامعه ، تدریس می شود . رسالت بزرگی بر عهده این رسانه است که از خزانه ملی ارتزاق و اداره می شود ، لذا مورد توجه و علاقه همه طبقات اجتماعی باشد .
مدتها ، اما این مجموعه در اختیار یک جریان خاص سیاسی است و در بخش های گوناگون از چهره های اصولگرا و پایداری استفاده و سیاست های حزبی آنان را دیکته می کند ، این درحالی است که جز در موارد بسیار خاص در مناظره ها از جریان مقابل اصول گرا بهره نمی برند .
انسداد سیاسی در رسانه های ملی ، درکنار گذاشتن جریان سیاسی پر طرفدار اصلاح طلب ، باعث روی گردانی بخش عظیمی از مردم طرفدار این گروه سیاسی ، از صدا و سیما شده است .
بی شک جامعه برابر اختیار قانونی و طبیعی خود ، حق دارد که برنامه های جریان های سیاسی را تعقیب ، بعد انتخاب کند ، امام صدا و سیما یک طرفه بلندگوی عقیدتی و سیاسی یک جریان خاص شده است که همواره از رانت سیاسی و حمایتی در جهت تحقق اهداف خود بهره مند شده و می شود .
به طور یقین ، این مجموعه عریض و طویل و استعداد و امکانات گسترده و نیروی انسانی بیشمار ، برای خودش آمار هایی را در خصوص رضایت مندی جامعه دارد ، آن چه ما در رسانه گروهی و مجازی و دنیای سیاست و انتخابات جور واجور شاهد هستیم ؛ روی گردانی بخش گسترده ای از مردم نسبت به خوراک دهی و اهداف برنامه سازان این دستگاه ، مشهود است .
سوای از شعارها و مطالب اعتراضی عده ای علیه صدا و سیما که در مناسبت های مختلف سر داده و شنیده می شود ، اما معتقد هستیم که این رسانه ، ملی و دارای ارزش های فراوانی است و ما ضمن حمایت از این مجموعه ، انتظار اصلاح و تغییر سیاست گذاری و رویکرد سیاسی آن را داریم ؛ تا مرتب و در همه ساعت های مربوط به برنامه های مذهبی وسیاسی ، در اختیار یک حزب قرار نگیرد .
جامعه چند صدایی و متکثر ، اگر نیاز خود را از تولیدات داخلی نتواند بیابد ؛ بی درنگ جای دیگری سراغ نیازش را خواهد گرفت .
این که بیگانگان برای ما دل بسوزانند ؛ محال است ، پس خوراک هدف داری را تعقیب می کنند که با مبانی فکری و اعتقادی ما سازگار نیست ، اما وقتی که می بینیم این دستگاه بر اقدام یکجانبه خود اصرار دارد ، مردمی که انتخاب گر هستند حتما آن را در جای دیگری جست و جو می کنند .
ممکن است که الان چرخش ها ونگرش های اجتماعی خود را نشان ندهد ؛ اما زنگ خطری است که اهل دقت آن را می فهمند و در دراز مدت مصیبت های آن را از هم اکنون درک می کنند .
اگر دلسوزی و آینده نگری در میان مدیران این دستگاه عریض و طویل وجود دارد که ان شاءالله دارد ؛ سعی کنند از همه ی طبقات اجتماعی معتقد به نظام ، در برنامه های خود استفاده کنند و جامعه اسلامی ، چنان بالنده و فهیم و بصیر است که سره از ناسره تشخیص داده و انتخاب کنند .
تا چه پیش آید ...
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.