به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید آرام عصر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در ساری ، مهم ترین علت این موفقیت را اجرای طرح های پیشگیرانه برشمرد.
وی گفت : بررسی آمارها نشان می دهد که طلاق در مازندران در 9 ماهه سال جاری 1.9 درصد کاهش یافت ، در حالی که از 15 سال پیش سیر افزایشی داشت .
آرام افزود : در 9 ماهه سال جاری پنج هزار و 583 فقره پرونده طلاق در مازندران تشکیل شد ، در حالی که پارسال در این مدت ما با پنج هزار و 763 پرونده طلاق مواجه بودیم .
طرح های مختلف برای کاهش طلاق در مازندران با روی کارآمدن دولت یازدهم در چارچوب بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و در گام نخست ، سند کاهش طلاق به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی تدوین شد .
کاهش سالانه پنج درصدی آمار طاق از جمله اهداف این طرح بود که بر اساس آمار در 10 ماهه سال جاری 50 درصد آن محقق شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به هدف تعیین شده دست یابد.
** بهزیستی ، متولی نخست پرونده طلاق
مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از طرح های کاهش طلاق در استان را فعال شدن مراکز مشاوره و ارجاع متقاضیان طلاق به این مراکز دانست .
وی گفت : پرونده های طلاق در این استان طبق توافق دو جانبه با دستگاه قضائی ، پیش از بازشدن روی میز قاضی بر روی مشاوران مراکز بهزیستی گشوده می شود.
آرام افزود : از اسفند ماه امسال پرونده های طلاق در چهار شهرستان مازندران پیش از ثبت در دادگستری ، به مراکز مشاوره بهزیستی انتقال داده می شود.
وی گفت که در مرحله اول این کار در شهرهای ساری ، بابل ، قائمشهر و آمل اجرایی می شود و پس از نوروز 96 نیز چهار شهر دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی مازندران علت اجرای این طرح را مشاوره پیش از طلاق با هدف منصرف کردن زن و شوهر از این کار دانست .
وی گفت که در مازندران 120 مرکز مشاوره بهزیستی کارهای مشاوره ای پیش از طلاق را برای متقاضیان انجام می دهند.
** نداشتن مهارت زندگی عامل اصلی طلاق در مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران نداشتن مهارت زندگی را علت اصلی طلاق زوج های جوان در این خطه شمال کشور اعلام کرد.
وی گفت : برای افزایش مهارت های زندگی ، دوره های آموزشی پیش از ازدواج برای تمام زوج ها در قالب کلاس های حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
آرام بیشترین متقاضیان طلاق در مازندران را زوج های جوانی معرفی کرد که تجربه اشان در زندگی مشترک کمتر از پنج سال است .
به گفته وی ، با اجرای طرح مهارت آموزی در سال جاری ، آمار طلاق در بین این زوج های جوان کاهش یافت.
مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 55 درصد در شهرها و 45 درصد در روستاها زندگی می کنند.
** خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.