بر اساس مصوبه اخیر شورای ترافیک شهرستان تنکابن طرح جمع آوری و انتقال ایستگاه های برون شهری از مرکز شهر تنکابن در حال اجرا است و هم اکنون ایستگاه های تنکابن به شیرود و رامسر ، به خارج از شهر انتقال یافته تا بخشی از بار ترافیکی مرکز این شهر کاهش یابد.
البته اجرای این طرح بدور از حاشیه نبوده و موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است تا جایی که برخی از آنها به صورت خود جوش به فرمانداری مراجعه کرده و اعتراض خود را نسبت به وضع موجود اعلام نموده اند.
بر اساس این طرح شهروندانی که قصد عزیمت به شهرهای شیرود و رامسر را دارند باید ابتدا سوار تاکسی های درون شهری شده تا به ایستگاه تاکسی های برون شهری منتقل شوند و سپس از آنجا به مقصد مورد نظر خود عزیمت کنند که این مسئله موجب افزایش هزینه سفر برای شهروندان شده است.
یک شهروند رامسری که محل کارش در تنکابن است و هر روز این مسیر را با تاکسی های برون شهری سفر می کند با انتقاد از اجرای این طرح گفت : معلوم نیست اجرای این طرح بر اساس چه کار کارشناسی صورت گرفته که هم رانندگان تاکسی های برون شهری و هم شهروندان نسبت به آن اعتراض دارند.
اسماعیل درجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : افزایش هزینه سفر برای مسافران به دلیل دو کورسه شدن مسیر و کاهش درآمد رانندگان تاکسی های برون شهری به دلیل جابجایی مسافران توسط مسافرکش های غیر مجاز از مهمترین مشکلات این طرح است که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم توجیه ناپذیر است.
وی اظهار داشت : طراحی و احداث خیابان های مرکزی تنکابن مربوط به قبل از انقلاب است و تاکنون حتی یک خیابان جدید هم در این شهر احداث نشده و افراد مسئول به جای آنکه به فکر چاره اندیشی برای رفع این مشکل باشند با تصویب چنین طرح های غیر کارشناسی مشکلات شهروندان را بیشتر می کنند.
این شهروند با بیان اینکه خیابان های فعلی تنکابن گنجایش این تعداد خودرو های عبوری سطح شهر را ندارد ، خاطر نشان کرد : احداث خیابان های جدید و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی تنها راهکار در این زمینه است که با توجه به بودجه اندک شهرداری ، اجرای آن متصور نیست.
تعدادی از رانندگان تاکسی های برون شهری تنکابن – رامسر هم با اعتراض نسبت به تصمیم شورای ترافیک این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفتند : درآمد روزانه ما به واسطه حاشیه راندن ایستگاه از مرکز شهر تنکابن کاهش یافته و به خاطر هزینه بالای زندگی و استهلاک خودرو ها ادامه این روند غیر قابل قبول است.
این رانندگان همچنین نسبت به رانندگان خودروهای شخصی که مسافران آنها را به صورت غیر قانونی در مسیر شهرهای تنکابن به رامسر جابجا می کنند معترض بوده و خواستار برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با آنان شدند.
آنها با انتقاد از تصمیم مدیران شهری در انتقال ایستگاه های برون شهری ، تصریح کردند : مدیران شهری برای بررسی این طرح قبل از تصویب آن حتی یک بار به رانندگان این ایستگاه مراجعه نکردند تا نظر آنها را در این زمینه جویا شوند و بدون هماهنگی اقدام به این کار نموده اند .
هم اکنون تعداد تاکسی های برون شهری خطوط رامسر و شیرود به بیش از 80 دستگاه می رسد.
رییس شورای اسلامی شهر تنکابن بر ضرورت جابجایی ایستگاه های برون شهری تاکید کرد و گفت : این طرح که مصوبه شورای ترافیک شهرستان است ممکن است با نارضایتی برخی افراد مواجه شده باشد اما اکثریت شهروندان از اجرای آن رضایت دارند.
تقی پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیچ مسئول و نهادی نمی تواند در این موضوع که مربوط به مدیریت شهری و در حیطه اختیارات شهرداری و شورای اسلامی است دخالت نماید و اعمال نفوذ کند.
وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی در برابر برخی فشارها و اعمال نفوذ ها می ایستد ، اظهار داشت : این طرح با همدلی و همراهی نهاد های مربوطه و با قاطعیت ادامه خواهد داشت و برخی اشکالات موجود نیز به مرور برطرف خواهد شد.
پزشکی خاطر نشان کرد : رفع معضل ترافیک در این شهر نیازمند فرهنگ سازی است و باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت گیرد.
به گفته وی ، هر اقدامی که از سوی شورای اسلامی و شهرداری انجام می گیرد اگر با حقوق شهروندی در تضاد باشد و برای مردم مشکل ایجاد کند ، ضمن عذرخواهی از شهروندان نسبت به رفع آن اقدام خواهیم نمود.
یک عضو شورای اسلامی شهر تنکابن نیز در این باره به خبرنگار ایرنا ، گفت : ادامه اجرای این طرح می تواند از بار ترافیکی مرکز شهر بکاهد مشروط بر اینکه ایرادهای آن برطرف گردد.
ناصر حیدری به برخی راهکار های برون رفت از مشکلات این طرح اشاره کرد و افزود : پیشنهاد می کنم که محدوده خط تاکسیرانی تا شهر شیرود افزایش یابد و تاکسی های درون شهری مسافران را تا شیرود انتقال دهند.
وی ادامه داد : راهکار دیگر تعدیل نرخ کرایه تاکسی های درون شهری از یک هزار تومان به پانصد تومان برای انتقال مسافران به ایستگاه های درون شهری شیرود و رامسر است تا شهروندان متحمل کمترین هزینه با اجرای این طرح شوند.
حیدری بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد و بیان داشت : اجرای برخی مصوبات شورای ترافیک این شهرستان نیازمند گذشت زمان بوده و شماری از آنها نیز هزینه بردار است.
به گفته وی ، هدف از این اقدام ارائه خدمات هر چه مطلوبتر به شهروندان تنکابنی در زمینه حمل و نقل بار ، مسافر و رفاه حال آنان بوده است.
فرماندار تنکابن نیز پیش از این با ابراز نارضایتی از اجرایی نشدن 70 درصد مصوبات شورای ترافیک شهرستان بر ضرورت اجرای این مصوبات در راستای ساماندهی وضع ترافیکی این شهرتاکید کرد.
سید امیر حسینی جو در جلسه شورای ترافیک شهرستان گفته بود که نظم ترافیکی در این شهر وجود ندارد و باید هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی وضع موجود اقدام شود و مصوبات شورای ترافیک حتی اگر حاشیه هایی هم داشته باشد به مرحله اجرا درآید .
وی اظهار داشت : همه دستگاههای اجرایی مربوطه در این زمینه موظف هستند تا در این زمینه همکاری کنند و با اولویت بندی نسبت به رفع مشکلات ترافیکی اقدام نمایند.
فرماندار ویژه تنکابن ، تصریح کرد : ساماندهی ایستگاه های تاکسی برون شهری و درون شهری ، اجرای محدودیت ترافیکی در برخی نقاط شهری و نصب پارکومتر در خیابان ها می تواند بخشی از مشکلات موجود در این زمینه را رفع نماید.
اخیرا40 دستگاه پارکومتر هوشمند بر اساس مصوبات شورای ترافیک در خیابان های امام خمینی (ره) و آیت الله طالقانی تنکابن نصب شد که برای نصب هر یک از آنها به همراه خط کشی خیابان ها مبلغ 50 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.