به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رامسر افزود : این میزان تسهیلات به 860 متقاضی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت : هم اکنون 864 پرونده مصوب متعلق به متقاضیان در بانک های استان در انتظار تسهیلات هستند.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران گفت که تاکنون دستکم چهار هزار و 540 متقاضی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.
خیریانپور افزود : اگر چه این استان در این حوزه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است ولی با توجه به نیازهای بیشتر واحدهای صنعتی ، کشاورزی و گردشگری باید میزان تسهیلات در بخش رونق تولید افزایش یابد.
وی در ادامه به بارش سنگین برف ماه گذشته و در پی آن خسارت های هنگفت به باغداران مرکبات و کیوی در مازندران اشاره کرد و گفت : اگر چه با پی گیری های استاندار و دیگر مدیران استانی مصوبات خوبی برای جبران خسارات باغداران ازسوی دولت در این حوزه داشتیم اما هنوز ابلاغ نشده است.
دولت تدبیر و امید حدود 300 میلیارد ریال برای خریداری مرکبات ضایعاتی ناشی از سرما در مازندران به صورت بلاعوض مصوب کرده است.
طبق آمار ، تاکنون مقدار 720 هزار تن از مرکبات از گردونه مصرف خارج شده و مقدار 105 هزارتن از باغداران تحویل گرفته شده است.
معاون استاندار مازندران گفت که از مقدار حدود 100 میلیارد تومانی مصوبه دولت که تحت عنوان مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده است حدود 50 میلیارد تومان آن برای خریداری مرکبات دور ریز از باغداران مازندران است.
خیریانپور در ادامه گفت که اقدامات خوبی در سال جاری برای تحقق شعار سال رهبری در این استان صورت گرفته است.
وی تشکیل کار گروه گفتمان سازی ، تدوین سند برنامه های عملیاتی ، همایش اقتصاد مقاومتی و همایش نخبگان کشوری و نقش آنان در اقتصاد مقاومتی را از جمله این اقدامات معرفی کرد.
سرپرست فرمانداری رامسر نیز در این نشست گفت که این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی و گردشگری ولی با مشکلاتی مانند معضل بیکاری مواجه است.
محمد آزاد افزود : اگر چه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحولات قابل توجهی در این شهرستان که شهره بین المللی دارد شاهد بوده ایم اما انتظار این است که برای حل مشکل بیکاری مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
امام جمعه رامسر نیز گفت که دولت خوشبختانه در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت رو به جلو دارد که قابل تقدیراست.
حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر رضایی افزود : رامسر از ظرفیت های الهی فراوانی برخوردار است ولی متاسفانه از این ظرفیت ها به درستی در این شهرستان بهره برده نشده است.
وی ، نیروی انسانی مستعد و متخصص ، برخورداری از موقعیت های ممتاز گردشگری ، کشاورزی و صنعتی را از مهم ترین ظرفیت های رامسر معرفی کرد.
امام جمعه رامسر گفت که با همه این ظرفیت ها اما شاهد فعالیت مشاغل کاذب نیز در این منطقه هستیم که بسیار آسیب زا است.
رضایی با بیان اینکه رامسر توان ایجاد صنایع پاک را دارد ، افزود : برای تحقق این مهم باید موانع که غالب آن دولتی هستند برطرف شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانند به آسانی در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
این جلسه با حضور تنی چند از مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانهای مازندران در فرمانداری رامسر برگزار شد.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1602/7078/

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.