سید مجید هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه نخستین کارگروه تصویب طرح هادی روستاهای غرب مازندران در نوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد 2 هزار و 345 روستای بالای 20 خانوار مازندران تاکنون یکهزار و 100 روستا حداقل یکبار عملیات اجرایی و یا یک مرحله طرح هادی اجرا شده است.
وی گفت : با توجه به برنامه پنجم توسعه برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه و ابلاغ شده است.
هاشمی خاطر نشان کرد: امسال بازنگری طرح هادی یکصد روستا استان در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران با اشاره به جلسه کارگروه تصویب طرح هادی روستاهای غرب مازندران افزود: امروز بازنگری طرح هادی 12روستا انجام شد و 200 تقاضای موردی برای تغییر کاربری نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی گفت: با همکاری این نهاد و ثبت اسناد برای 250 هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان سال 94 سند مالکیت صادر شد.
به گفته هاشمی ، صدور سند مالکیت برای 14 هزار واحد مسکونی روستایی امسال در دستور کار قرار دارد.
وی یکی از اولویت کاری امسال این نهاد جذب اعتبار برای مقاوم سازی مسکن روستایی اعلام کرد و افزود: تا پایان امسال به 12 هزار واحد مسکن روستایی برای بهسازی و مقاوم سازی تسهیلات 18 میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد پرداخت خواهد شد.
مازندران سه هزار و 200 روستا دارد که 2 هزار و 345 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که اولویت اجرای طرح نوسازی با روستاهای بالای 20 خانواری در کشور تعیین شده است.
21 فروردین ماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره ) مبنی بر افتتاح حساب 100 به منظور تامین مسکن محرومان و تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.