معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت محصول در نیمی از شالیزارهای این استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون برداشت شالی در ۱۰۷ هزار و ۴۶۴ هکتار از شالیزارهای استان انجام شده که از این میزان ۱۰۴ هزار و ۶۲۸ هکتار آن به روش مکانیزه بوده است.

به گزارش جماران، مجید بهادری افزود : امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت نخست برنج رفت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار آن ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار هم ارقام پرمحصول کشت شد.

وی به ورود ۷۵۰ دستگاه کمباین جدید به ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت : با فعالیت بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین ، ظرفیت برداشت صد در صدی شالیزارها به صورت مکانیزه وجود دارد.

بهادری با بیان این که عمده برداشت شالی در  منطقه حوزه آبریز هراز در شهرستان های آمل ، بابل ، محمود آباد ، فریدونکنار و بابلسر به اتمام رسیده است و کشاورزان این مناطق مشغول کشت دوباره برنج هستند، افزود که طبق برسی صورت گرفته تا کنون  در ۷۱ هزار و ۱۵۸ هکتار اراضی شالیزاری مازندران کشت دوم انجام شد که ۴۳ هزار و ۹۳ هکتار به صورت نشای مجدد و  ۲۸ هزار و ۶۵ هکتار هم پرورش ساقه یا دونوچ است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران وضعیت جریان آب در رودخانه‌های استان را برای آبیاری شالیزارها جهت کشت دوم مطلوب ارزیابی کرد و گفت که شرایط برای کشت دوم به روش پرورش ساقه هم امسال مساعدتر از سال قبل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.