بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی این خطه شمال کشور در دو هفته اخیر (12 تا 26 اردیبهشت ماه ) به طور میانگین روزانه بیش از 50 بیمار کرونایی در بیمارستان های این دانشگاه بستری شدند و روزانه به طور میانگین 70 نفرنیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

اگرچه آمار بیماران کرونایی در استان مازندران از سوم فروردین ماه تاکنون با پشت سر گذاشتن پیک اول این ویروس روند نزولی به خود گرفت و ۶۰ تا ۷۰ درصد از تخت های اختصاصی به این بیماری نیز خالی شده ، ولی بررسی آماری بیماران مبتلا روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازنداران نشان می دهد که این خطه شمال کشور همچنان روی موج اول ویروس کرونا قرار دارد.
به گزارش جماران،  سید عباس موسوی گفت : اگرچه این استان روند کاهش ابتلا به ویروس کرونا را طی می کند، ولی همچنان در بین یکی از  استان های دارای بالاترین بیماران مبتلا به کرونا قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران افزود : برداشتن برخی محدودیت ها از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در سطح استان های کشور از جمله مازندران به معنای رفع شدن خطر ابتلا به این بیماری  نبوده و  هرگونه رفتار پرخطر و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می تواند استان مازندران را به پیک بیماری برگرداند و بار دیگر مسئولان را به ناچار به برقراری محدودیت های گذشته با شدت بیشتری بکند.
وی از مردم خواست تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از هرگونه عادی سازی رفتارها بر خلاف توصیه های بهداشتی و درمانی پرهیز کنند و این رویه تا شکست ویروس کرونا باید ادامه یابد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1431695
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.