ویروس کووید-۱۹ یا کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در مازندران شیوع یافت، به سرعت این استان را به کانون اصلی شیوع و یکی از استان های دارای وضعیت قرمز کشور تبدیل کرد و چنین شرائطی تمامی شئون زندگی مردم را در برگرفت و آثار فراوان زیانبار اقتصادی در بیشتر بخش ها از جمله گردشگری ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی در این استان برجای گذاشت.

عباس همپا روز چهارشنبه در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان عباس اباد گفت: بخشنامه ای براین اساس از سوی  شورای پول و اعتبار پس از تائید مصوبه ستادملی مبارزه با کرونا به تمامی بانک های عامل ارسال و ابلاغ شده تا برای آن دسته از کسب و کارهایی که کرونا باعث وقفه و تعطیلی آن ها شده و صاحبان این مشاغل در پرداخت اقساط بانکی سررسید شده دچار مشکل شده اند ، مسئولان این شعب بانکی مکلفند در این حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند. 

فرماندارعباس آباد افزود: متاسفانه برخی از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در دوران کرونا گزارش داده اند که مسئولان برخی از شعب بانکی طی این مدت برای دریافت اقساط بانکی به طور پیوسته با آنها  ارتباط تلفنی برقرار و هشدار داده اند اگر نسبت به پرداخت اقساط اقدام نکنند مشمول جریمه و دیگر تبعات حقوقی می شوند که این رفتارها خلاف مصوبه ستادملی مبارزه با کرونا و شورای پول و اعتبار است.

همپا تاکید کرد که که برای حسن اجرای این مصوبات سعی شده نظارت ها تشدید شود و اگر مواردی  مبنی بر نافرمانی و عدم همکاری برخی از مسئولان شعب بانکی  به فرمانداری گزارش و سبب سردرگمی این قشر از جامعه در این شهرستان شود مراتب از طریق سرپرستی بانک ها در مرکز استان پی گیری می شود.     

سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران به تازگی در گزارشی به ایرنا تعداد واحدهای صنفی آسیب دیده ناشی از کرونا را حدود ۲۰ هزار واحد اعلام کرده است.

شهرستان عباس آباد با سه نقطه شهری، ۴۳ روستا و جمعیتی دستکم ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.