معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز چهارشنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان افزود: الان نیروی انتظامی تنها دستگاه مقابله با قاچاق کالا محسوب می‌شود که هم پرهزینه است و هم با سختی و دشواری صورت می‌گیرد.
منوچهر حبیبی افزود: در حوزه قاچاق کالا باید علاوه بر پیشگیری و مقابله و مبارزه به سمت اقدامات فرهنگی حرکت کنیم و در این رابطه باید از فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات استفاده کرد.
وی در خصوص افزایش آمار متهمان حوزه قاچاق کالا در استان، اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی متهمان زن در استان قابل تامل است و در این رابطه باید آسیب شناسی دقیق و عمیق صورت گیرد.
حبیبی به وجود ۱۰ هزار ابزار کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پلاک گذاری این خودروها و ادوات در استان اقدام بسیار مثبتی است که علاوه بر جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت باعث کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی می‌شود.
این مسئول در خصوص واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در استان، اظهار داشت: جوانان در جامعه بیشتر از سایر اقشار با مکمل‌های ورزشی قاچاق سروکار دارند و در این رابطه باید نیروی انتظامی گزارش دهد که اقدامات تا کجا پیش رفته است.
حبیبی خاطرنشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در حوزه باشگاه‌های فاقد مجوز وارد میدان شده و تعیین تکلیف کنند.
معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام در حوزه مقابله با قاچاق در بازار، کنترل انبارها است که در این خصوص باید سامانه جامع ثبت انبارها با اهتمام جدی دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.