ابراهیم یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مصوبه دولت برای کمک به صنوف آسیب دیده از کرونا ، صنوف پرخطر لحاظ شده است چرا که این صنوف بعد از گذشت سه ماه همچنان تعطیل هستند و فعالیتی ندارند . 

وی از تالارها ، سالن های پذیرایی ، آرایشگران ، رستوران ها و تولیدی های پوشاک به عنوان صنوفی یاد کرد که می توانند از تسهیلات جبران خسارت کرونا بهره مند شوند . 

معاون بازرگانی مازندران دریافت تسهیلات را نیازمند ثبت نام در سامانه کارا دانست و گفت هم اکنون برخی از صنوف در حال ثبت نام هستند.

وی میزان تسهیلات پرداختی به هر یک از واحدهای صنفی را براساس تعداد اشتغال واحد عنوان کرد و افزود : بر اساس نمودار میزان تسهیلات درنظر گرفته شده به ازای هر یک نفر اشتغال در واحد صنفی ۱۵۰ میلیون ریال است.

یعقوبی با اعلام این که ثبت نام صنوف مازندران در سامانه کارا ادامه دارد ، گفت : هنوز پرداخت تسهیلات به این صنوف خسارت دیده آغاز نشده است .

وی ادامه داد : با توجه به ارائه اظهارنظرهای کارشناسی در خصوص تقسیم بندی صنوف به پر خطر و کم خطر و لیست ارائه تسهیلات به این واحدها ، رسته هایی که می توانند از تسهیلات برخوردار شوند احتمالا تغییر خواهد کرد . 

یعقوبی اضافه کرد : علاوه بر پرداخت تسهیلات دولتی به صنوف خسارت دیده ، امهال اقساط بانکی ، پرداخت بیمه بیکاری به کارگران و بخششش اجاره بها از دیگر اقدامات حمایتی است که از این بخش اقتصادی کشور در حال انجام است . 

مازندران بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی دارد که بر اساس اعلام قبلی سازمان صنعت ۷۵ درصد آنها از مشاغل کم خطر محسوب می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.