به کزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جریان بازدید از پایانه صادراتی ماهیان خاویاری قره برون جویبار بر رفع موانع و تسریع در بهره برداری این مجموعه تاکید کرد و گفت: فعالیت پایانه های صادراتی یک اولویت در جریان پویایی صادرات و اقتصاد مازندران است. ‎

وی با اشاره به اینکه مازندران هرچه سریع تر باید بر ریل صادرات تولیدات خود قرار گیرد افزود: باید موانع بهره برداری و توسعه مجموعه خاویار قره برون و تمامی بخش های تولیدی و تاثیرگذار با نقش آفرینی بیش از پیش دستگاه های مسئول، رفع و روند بهره برداری آن تسریع شود، چرا که تلاش بر آن است تا بخش اصلی آن در سال 99 افتتاح شود.  

استاندار با عنوان اینکه بانک مرکزی تسهیلات کم بهره را برای واحدهای تولیدی مصوب نموده است، تصریح کرد: جهت اجرا و افتتاح هرچه زودتر بخش های مهم  پروژه پرورش ماهیان خاویاری انتظار می‌رود بانک‌های عامل استان، تسهیلات ویژه ای در اختیار این مجموعه صادراتی قرار دهند.

حسین زادگان اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه پرورش ماهیان خاویاری پروژه زمان بری است و  این مجموعه در شمار بزرگترین مراکز در آسیا و جهان قرار دارد لذا باید کمک کرد تا این اقدام اساسی و دیگر پایانه های صادراتی در استان به سرانجام برسد.

استاندار مازندران گفت: تولیدات مجموعه پرورش ماهیان خاویاری قره برون به تنهایی ذخایر دریای خزر را حفظ می کند و به نوعی توسعه این مرکز موجب تحرک اقتصادی و خرسندی همه مردم استان می شود.    

احداث سردخانه پایانه صادراتی مجموعه پرورش ماهیان خاویاری به مساحت حدود 50 هزار مترمربع در دست اجرا می باشد.  

گفتنی است در این بازدید؛ دادستان مرکز استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران و برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان، مقام عالی دولت در استان را همراهی کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.