به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی افزود : آمار کشته شدگان ناشی از تصادف با موتورسیکلت در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲درصد بیشتر شد.
وی علت اصلی فوت موتورسواران را در سوانح رانندگی ضربه مغزی ناشی از استفاده نکردن از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی عنوان و کشته شدن بیش از ۴۰ درصد از موتورسواران در سر صحنه تصادف را ناشی از استفاده نکردن کلاه ایمنی بیان کرد.
وی اظهارداشت : ۸۰ درصد از سوانح رانندگی فوتی موتورسواران در محورهای برون شهری و روستایی در استان مازندران رخ داد به طوری که در این مدت ۸۳ نفر از موتورسواران دراین محورها جان خود را از دست دادند.
وی خرداد، مرداد و شهریورماه را پرحادثه ترین ماههای سال برای موتورسواران در تصادفات جاده ای استان در سال گذشته بیان کرد به طوری که در این ماهها حدود ۴۲ موتورسوار جان خود را از دست دادند.
دکتر عباسی از شهرستان های بابل، ساری و بهشهر به عنوان شهرستان های پرخطر برای موتورسواران در سال گذشته اعلام کرد و اظهارداشت : بیش از ۴۵ درصد از موتورسواران در سال گذشته در محورهای این شهرستان ها جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران  خاطرنشان گرد : از لحاظ گروه سنی جوانان ۲۰ و ۲۱ سال با آمار فوتی ۲۵ نفر بیشترین موتور سوار فوت شده  ناشی از سوانح رانندگی بودند.
به گفته وی بیش از نیمی از موتورسواران (۶۹ نفر) براثر برخورد با سواری و وانت بار در مبادی برون و درون شهری جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی را یکی از راهکارهای مهم برای کاهش تلفات موتورسواران در سوانح رانندگی بیان کرد.
در سال گذشته در مجموع ۶۴۲ نفر براثر سوانح رانندگی در محورهای استان مازندران جان باختند که در مقایسه با سال ۹۷ تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در استان کمتر از یک درصد افزایش داشت.
عابران پیاده و موتورسواران بیشترین فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان مازندران در سال قبل بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.