بارش های شدید باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته موجب طغیان رودخانه های بخش کوهستانی کجور و سیل شد که خسارت به اراضی باغی و کشاورزی این بخش را به همراه داشت.

جواد خلدنوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده بخش کجور نوشهر بیش از ۳۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی کشاورزی همچون جاده دسترسی به باغ ها و مزارع، کانال های آبیاری، پل های بین مزارع، بناها و سردهنه ها آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ میلیارد ریال نیز براساس برآورد اولیه سیل اخیر به عرصه های باغی درختان سیاه ریشه و زراعی این بخش خسارت زد و موجب آب بردگی درختان باغی و عرصه های زراعی، رسوب گذاری و آسیب به محصولات شد.

سرپرست جهادکشاورزی نوشهر گفت: بیشترین خسارت در سیل هفته گذشته به تاسیسات زیربنایی کشاورزی و اراضی باغی روستاهای نیچکوه، سما، منجیر، فیروزآباد، خورشیدآباد، لرگان و منطقه دوآب و کندولوس در بخش کجور وارد شد.

از سال ۹۲ تاکنون حداقل پنج سیل و طغیان رودخانه ها در بخش کجور بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است که می توان به سیل مردادماه سال ۹۴ با بیش از ۷۰ میلیارد ریال و خرداد سال ۹۵ با ۱۷ میلیارد ریال اشاره کرد که می طلبد طرح های آبخیزداری در این بخش افزایش یافته و با جدیت بیشتری در این منطقه اجرا شوند.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور در فاصله حدود ۷۵ کیلومتر ضلع جنوب شرقی نوشهر واقع است و حدود ۱۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی دارد که از این سطح بیش از ۲ هزار هکتار باغ میوه است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری نوشهر در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.