دکتر محمد پنبه چی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : گذشته از این که پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مازندران رایگان بوده و درآمدی برایشان نداشته ، ارائه سایر خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی را هم در این مراکز تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه سبب کاهش درآمدشان شده است.

وی توضیح داد : در حال حاضر با کاهش شیوع ویروس کرونا در مازندران بسیاری از بیمارستان های استان از ارائه خدمات عادی محروم هستند و این وضعیت هم بر کاهش درآمد آنها و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اثرگذاری کرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که چرخه کار در مجموعه بهداشت و درمان مازندران تا حدودی مبتنی بر درآمد و هزینه است ، گفت : این ناهمخوانی درآمد و هزینه بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان ما را با چالش مالی رو به رو کرده است. 

وی مطالبات کارکنان را یکی از بزرگ ترین بخش هزینه ای مراکز درمانی عنوان کرد و افزود : ماهانه ۲۸۰ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به پرسنل بیماستانی مازندران از پزشک تا پرستار و غیره پرداخت می شود. 

این مسئول گفت : با توجه به اینکه پرداخت مطالبات کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به دیگر استان ها در وضعیت بهتری قرار دارد، اما هنوز معوقات سنگینی وجود دارد که عمده آن مربوط به بیمه ها می شود. 

پنبه چی به تامین بموقع هزینه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سوی دولت اشاره کرد و افزود : دولت تاکنون از طریق سازمان مدیریت حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظر گرفته است که از این میزان تقریبا تمام آن تخصیص یافته است.  

وی اعتبارات اختصاص یافته را ناکافی عنوان کرد و اظهار داشت : تداوم شیوع ویروس کرونا مصارف بیمارستانی را همچنان افزایش می دهد و از آنجا که بخش قابل توجهی از فعالیت عادی بیمارستان ها مختل شده و با کاهش درآمد مواجه هستند باید اختصاص اعتبارات تداوم یابد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.