به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری قم درپیام بهرام سرمست آمده‌است: سلامتی و تندرستی جزء بدیهی‌ترین نیازها و دغدغه‌های انسان‌ها و از نعمت‌های باارزش الهی است، مقوله‌ای که برای کشورها، همواره اهمیت حیاتی داشته و به‌عنوان اساس و بنیان توسعه پایدار از آن یاد می‌شود.

پیام ادامه یافته‌است: درکشور ما نیز نظام سلامت از جایگاه ویژه‌ای برخورداراست و در طول ۴۱ سال از حیات انقلاب اسلامی، شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ارزنده‌ای در جهت بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه و افزایش امید به زندگی هستیم.

دراین پیام آمده‌است: حوزه سلامت دراستان قم نیز جزء بخش‌های اولویت‌دار بوده و طی سالیان گذشته، گام‌های بلندی در زمینه احداث و توسعه مراکز درمانی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی موردنیاز به مردم در جای‌جای این استان برداشته ‌شده‌است.

پیام حاکیست: امری که دردولت‌های یازدهم و دوازدهم با یک نگاه ویژه و با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت.

در این پیام آمده‌است: امروز این تلاش‌ها در قالب توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدیدالتأسیس فرقانی، شهدای نیروگاه، احداث بیمارستان در شرف افتتاح حضرت امیرالمؤمنین(ع) و نیز افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی و دیگر اقدامات زیرساختی این حوزه به ثمر نشسته‌است.

پیام ادامه یافته‌است: تاب‌آوری نظام سلامت را درسایه برنامه‌های تحول‌آفرین نظام سلامت دولت تدبیر و امید رقم‌زده و به نمایش گذاشته‌است.

وی دراین پیام با اشاره به اینکه یکم الی هفتم اردیبهشت بنام "هفته ملی سلامت" با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامگذاری شده‌، آورده است: این نامگذاری فرصت مناسبی برای بازگویی و بیان پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها، دستاوردها و چالش‌های پیش روی حوزه بهداشت و درمان کشور و نیز قدردانی شایسته از حافظان دلسوز سلامت و همه نقش‌آفرینان این عرصه است.

در این پیام آمده‌است: ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده تلاش گران عرصه سلامت، فرارسیدن هفته سلامت را به همه دست‌اندرکاران و تلاش گران عرصه بهداشت و درمان به‌ویژه جامعه معزز پزشکان، پرستاران فهیم و کادر درمانی زحمتکش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم تبریک عرض می‌کنم.

پیام ادامه یافته است: با تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی این قشر به‌ویژه در عرصه مبارزه با بیماری کرونا که متحمل مشقات فراوانی شدند، برای تمامی این عزیزان در خدمت به بیماران و تسکین آلام دردمندان آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون دارم.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.