دکتر مصطفی جوانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقیقات علمی نشان داده است که روزه داران نکات اصلی که سبب تقویت بدن و بهره گیری درست از ویتامین ها در ماه مبارک رمضان می شود بکار گیرند مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: ویتامین ها نقش زیادی در ارتقاء سیستم ایمنی بدن دارد و روزه داران در وعده های غذایی به طور جدی از سبزیجات، میوه و لبنیات به اندازه کافی استفاده کنند.

وی گفت: روزه داران وعده های غذایی خود را به سه مرحله افطار، شام و سحر تقسیم کنند و مایعات از زمان اذان مغرب تا اذان صبح بیشتر استفاده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمان روزه داری به حدود ۱۶ ساعت می رسد به طور جدی ضرورت دارد که آب و مایعات به اندازه کافی در زمان افطار تا سحر استفاده شود.

جوانیان اظهار داشت: در صورت عدم رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده افطار و سحر و یا حذف یکی از وعده ها به ویژه سحری موجب تضعیف سیستم ایمنی شده و احتمال ابتلا به بیماری کرونا را در فرد افزایش می دهد.

خوردن سحری برای افراد لاغر واجب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: خوردن سحری به طور جدی باید در دستور کار روزه داران قرار گیرد که این امر برای افراد لاغر به طور جدی سفارش می شود.

وی افزود: روزه داران در وعده سحری از  کدو ، خورشت آلو و بامیه استفاده کنند و به هیچ عنوان در وعده سحر ماهی نخورند.

وی گفت: دهان روزه داران بخاطر اینکه در طول روز بدبو نشود بعد از سحری و با زدن مسواک دهن خود را بشویند.

وی افزود: روزه داران در وعده افطار سعی کنند با خرما و یک استکان گلاب گرم شده روزه خود را باز کنند و نان ، پنیر و سبزی در راس افطار نباشد و بهتر است افطار را با سوپ، فرنی و حلوای آرد گندم شروع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.