حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گردشگر پذیری و پرتردد بودن مازندران در روزهای اخیر  اظهار داشت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و وضع محدودیت ها برای جابه‌جایی ها کمک بزرگی در مدیریت شیوع و انتقال ویروس کرونا در استان کرد.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی  سبب ایجاد تنفس برای کادر درمان شد افزود:  یکی دیگر از فواید این طرح کاهش نگرانی های عمومی در میان مردم بود که نسبت به حجم ورود مسافران نگرانی جدی در گسترش ویروس کرونا داشتند. 

معاون استاندار مازندران برداشت برخی محدودیت ها را ناشی از نگرانی بابت معیشت و اقتصاد مردم و کشور دانست و افزود: با وجود برداشتن این محدودیت ها ،حساسیت ها همچنان برای مبارزه با ویروس کرونا در مازندران در بالاترین سطح قرار دارد. 

حسن نژاد با اشاره به اینکه تمامی بخش های اقتصادی فعال به صورت مستمر پایش می شوند ، تاکیدکرد: اگر بر اساس نظرات دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت مازندران در حال خارج شدن از حالت ثبات و بازگشت به دوران پیش از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باشد، به سرعت این مسئله به ستاد ملی منتقل خواهدشد.

وی اظهار داشت: در صورت پیش آمد چنین وضعیتی به مردم قول خواهیم داد تدابیر و تصمیمات جدی تری اتخاذ  و اجرا شود تا از ورود به پیک دوم شیوع کرونا جلوگیری کنیم. 

دست باز ستاد استانی در تصمیم گیری 

معاون استاندار مازندران همچنین به برخی نظرات درباره دایره تصمیم گیری ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برخلاف برخی تصورات دست ستاد استانی کاملا در تصمیم گیری و اقدامات و برنامه ریزی مقابله ای در برابر بیماری کرونا باز است. 

حسن نژاد با اشاره به اینکه درمورد برخی مسائل پیش رو باید در سطح ملی تصمیم گیری می شود ، افزود: مازندران نیز جزئی از پازل مدیریتی کشور است و نمی تواند مسیر مجزایی را دنبال کند. 

وی ادامه داد: ستاد استانی در بسیاری از موارد حق تصمیم گیری و اقدام دارد مگر اینکه پیش تر در سطح ملی برای آن موضوع مشخص سیاست گذاری شده باشد. 

معاون استانداری مازندران در مورد کاهش محدودیت های مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: بخشی از اقتصاد مازندران نیز به استان های دیگر گره خورده است و نمی توان این مسئله را نادیده گرفت.

حسن نژاد در پایان با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا به صورت منطقه به منطقه و محله به محله در سطح مازندران پایش می شود گفت: ما به صورت مستمر از مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی گزارش گرفته و بر اساس ان تصمیم گیری خواهیم کرد. 

در روزهای اخیر مازندران در پی برداشته شدن محدودیت های بین استانی تردد با حجم قابل توجهی از مسافران روبرو بوده است که نگرانی های عمومی از شعله ور شدن دوباره شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. 

علاوه بر این آمارها از شهرهای بزرگ مانند بابل که کانون اصلی و پر تعداد شیوع ویروس کرونا هستند نشان می دهد شمار افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در حال افزایش است. 

 در حال حاضر طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و  هم اکنون ۴۳۴ بیمار  مبتلا به کرونا  در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.