ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین نشست خود اجازه بازگشت پاساژها و بازارهای مسقف را با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر و زمان فعالیت روزانه واحدهای صنفی در این اماکن را تا ساعت ۱۸ اعلام کرد.

عباس رمدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مازندران بیش از ۳۰۰ پاساژ مسقف و روباز وجود دارد که ۲۰ درصد واحدهای صنفی استان در این مجموعه ها قرار دارند .

وی تعداد واحدهای صنفی مازندران را حدود ۱۶۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد : به منظور مقابله با کرونا و بنا به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بیشتر از یک ماه است که پاساژها تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران به جلسه اخیر با مدیران پاساژها اشاره کرد و گفت : تمامی پروتکل های بهداشتی و زمان فعالیت پاساژها به آنها اعلام شد و می بایست براساس آن اقدام کنند .

وی در توضیح پروتکل های بهداشتی پاساژها گفت : ایجاد گیت و تب سنجی مشتریان ، جلوگیری ترافیک در ورودی و ازدحام مراجعه کنندگان ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل واحد صنفی و گذاشتن کاور در ورودی مغازه از جمله این موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.

رمدانی گفت : تمامی فعالیت واحدهای صنفی درون پاساژها توسط بازرسان بهداشت ، صنف و اتاق اصناف کنترل می شود و درصورت مشاهده تخلف پس از تذکر و برخورد شفاهی ، واحد متخلف پلمب خواهد شد .

پیش از این براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به واحدهای صنفی کم خطر کشور بجز تهران از ۲۳ فروردین اجازه فعالیت داده شد .

با اجرای این مرحله حدود ۹۷ هزار واحد صنفی مازندران به عنوان واحدهای کم خطر محسوب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.