علیرضا یوسف نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :پارسال با راه اندازی واحدهای صنعتی در مازندران  ۴ هزار و ۳۰۰ شغل در این مجموعه ها ایجاد شده است در حالیکه در سال ماقبل تعداد مشاغل ایجاد شده در این بخش ۳۵۰۰ شغل بود .

وی با اشاره به اینکه پارسال صنعت استان مازندران سال پررونقی را پشت سر گذاشته است ، ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری طرح هایی است که پروانه بهره برداری خود را اخذ کرده اند .

معاون صنعت مازندران میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی استان در سال ۹۷ را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد : تمام تلاش ها برای رونق تولید تنها به بازگشایی واحدهای راکد خلاصه نشد و واحدهای جدید نیز راه اندازی و به چرخه تولید وارد شدند .

وی با اشاره به اینکه هر چند از نظر تعداد واحدهای راه اندازی شده در مازندران روند کاهشی داشتیم ، ادامه داد : اما این مساله بدین معنا نیست که کاهش واحدها یعنی کم شدن فعالیت صنعتی یا تراز منفی در این بخش باشد .

یوسف نژاد خاطرنشان کرد : چرا که واحدهای صنعتی که راه اندازی شده اند از جمله واحدهای صنعتی بزرگ و مهم‌به شمار می روند که در زمان بحران و ریسک کمتر با مشکل مواجه خواهند شد برعکس واحدهای کوچک و خرد در شرایط خاص بیشتر در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند .

وی تعداد واحدهای صنعتی که پارسال راه اندازی شد را ۲۰۶ واحد عنوان کرد و گفت : تمامی این کارخانه ها واحدهای بزرگ هستند که از نظر تعداد اشتغال و فروش سرآمد می باشند .

معاون صنعت مازندران در خصوص خسارت های کرونا به بخش صنعت این استان افزود : برآورد اولیه میزان خسارت ها در چند فاکتور تعطیلی بنگاه اقتصادی ، اشتغال و فروش انجام شده است که طی روزهای اینده اطلاع رسانی خواهد شد .

وی ادامه داد : برای رصد خسارت واحدها  وضعیت ۱۵۰ واحد مهم مازندران بررسی شد  و نتایج ان به دیگر واحدها تسری داده شد .

مازندران بیش از ۲هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.