احمد مظفری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۹۷) حدود ۱۳ درصد بیشتر شد.
وی اضافه کرد: از میزات کشفیات مواد مخدر در این استان در سال گذشته یک تن و ۷۷۴ کیلوگرم را تریاک و مابقی سایر مواد مخدر صنعتی بوده است.
وی اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۵۷ باند مواد مخدر در استان مازندران متلاشی شدند که در این ارتباط حدود ۱۴ هزار و ۴۴۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
به گفته وی حدود ۳۰۰ نفر از این قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شده در استان مازندران را زنان و مابقی را مردان تشکیل دادند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اضافه کرد : برای برخورد قانونی با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان مازندران در سال گذشته برای ۱۳ هزار و ۲۰۸ نفر پرونده قضایی تشکیل و برای برخورد قانونی به دادگستری های کل استان ارسال شده است.
۵۲ هزار معتاد در حال ترک 
مظفری گفت : هم اکنون ۵۲ هزار معتاد در این استان در مراکز ترک اعتیاد تحت متادون درمانی زیر نظر پزشکان قرار دارند.
وی تعداد مراکز ترک اعتیاد استان مازندران را بیش از ۵۲۴ مرکز اعلام کرده است.
این مسوول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهارداشت : در سال گذشته ۶ هزار و ۳۸۰ معتاد در سطح این استان جمع آوری شدند که یک هزار و ۳۱۲ نفر از این معتادان موسوم به گروههای پرخطر برای ترک و نگهداری به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شدند.
براساس آمار شیوع مواد مخدر در سطح کشور حدود ۵.۲ درصد است که در استان مازندران این شیوع حدود ۲.۶ درصد است که بیش از ۵۰ درصد میزان شیوع مواد مخدر در این  استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.
براساس آمار رسمی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور منتشر شد، میزان شیوع مواد مخدر بین دانش آموزان و دانشجویان مازنی نیز ۵۰ درصد از میانگین کشوری آن که حدود ۲.۲ درصد برآورد شده است، پایین تر است.
مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.