حسن خیریانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از دستور استاندار در روز یکشنبه هفته جاری ، جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک ها تشکیل و پروتکل‌های بهداشتی به تمامی بانک های استان ابلاغ شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشستی که یک روز پس از اجرای طرح  فاصله گذاری هوشمند برگزار شد از این که بانک های استان دستورالعمل های بهداشتی را در ارتباط با مشتریانشان نادیده گرفتند ، انتقاد کرد و از معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خواست تا با تشکیل جلسه ، مدیران بانک را نسبت به اهمیت موضوع توجیه کند.

استاندار مازندران در عین حال هشدار داده بود که چنانچه بانکی بدون رعایت پروتکل برای کارکنان و مشتریان ادامه فعالیت دهد ، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : تمامی بانک‌های مازندران ملزم هستند محل ایستادن و توقف مراجعین را جانمایی کرده و فاصله قانونی را در پشت باجه مدیریت کنند. 

وی افزود : در فضای درونی بانک ها محل انتظار و نشستن مراجعین باید با فاصله جانمایی شود و صندلی ها حداقل با رعایت فاصله یک متری از یکدیگر قرار گیرند.

خیریانپور گفت : ارائه خدمات به مراجعین نیز باید به صورت نوبت دهی طبق شماره دیجیتال مستقر در بانک باشد و نباید در پشت باجه تجمعی صورت بگیرد. 

وی همچنین فرمانداران شهرستان ها را نیز  مسئول و ناظر بر رعایت نکات بهداشتی در بانک ها دانست و گفت: در صورت تکرار تخلف بهداشتی از سوی بانک یا شعبه خاصی باید با آن برخورد شود و در صورت تداوم این مسئله از فعالیت آن شعبه جلوگیری و اقدام به تعطیلی آن شود. 

معاون استانداری مازندران در واکنش به تجمعات پشت درب بانک ها هم گفت : نیروهای درون بانک ها محدود هستند و مدیریت محیط بیرون از بانک باید به درایت توسط خود مردم انجام شود. 

خیریانپور از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران نسبت به رعایت فاصله بهداشتی هوشیار باشند و از بی تفاوتی به این موضوع خودداری کنند. 

وی همچنین به مردم توصیه کرد که در صورت امکان از فعالیت های الکترونیکی بانک ها استفاده و از مراجعه فیزیکی به شعبات بانکی خودداری کنند. 

معاون استاندار مازندران گفت : رسانه ها چشم بیدار و ناظر دستگاه های اجرایی در مبارزه با کرونا هستند و از فعالان عرصه رسانه می خواهیم که هرگونه تخطی بهداشتی را به ما منتقل کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.