دکتر سید فرزاد جلالی روز یکشنبه در حاشیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ساری گفت: در ۲ماه اخیر شاهد ترافیک بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بابل و مازندران بودیم که منجر به فشارهای زیادی به پرسنل مراکز درمانی دانشگاه عاوم پزشکی  شد.

وی افزود: در دوهفته اخیر نیز با کاهشی شدن مراجعت بیماران و همچنین کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کادر درمانی در حال نفس کشیدن و استراحت هستند و بار زیادی از دوش آنها برداشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اما در روزهای اخیر با کاهش محدودیت ها ناشی از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی و شلوغی ادارات و اماکن عمومی نگرانی های عمده ای نسبت به بازگشت دوباره شرایط بحرانی شیوع کرونا به استان مازندران ایجاد شد.

جلالی صف های مقابل دادگستری، باز شدن برخی پاساژها ، صف های طولانی بانک ها ، مطب های پزشکان خصوصی و فروشگاه ها را از عمده نگرانی های مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند ، اگر دور دوم این بیماری عاید استان بشود کنترل آن در بیماستان ها بسیار سخت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بر اساس آخرین بررسی های جهانی در پیک دوم شیوع کرونا ممکن است داروهای قبلی تاثیر گذار نباشند زیرا نه تنها سرعت بیماری افزایش می یابد ، بلکه ممکن است ویروس نسبت به داروهای اولیه مقاومت نشان دهد.

جلالی همچنین به خستگی کادر درمان و مردم و همچنین بازاریان اشاره کرد و گفت: در آستانه دومین ماه از مبارزه با این ویروس هستیم که انرژی زیادی را ازجامعه گرفته و توان عمومی و درمانی را به شدت کاهش داده است .

وی گفت: خواهش ما از مردم جدی گرفتن رعایت نکات بهداشتی است و اینکه در صورت حضور در اماکن عمومی باید حفظ فاصله ، عدم لمس یکدیگر و اشیای اطراف و استفاده از تجهیزات بهداشتی را رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر تا ۱۰ روز آینده مراعات عمومی رعایت شود شاهد مدیریت ویروس کرونا خواهیم بود و نباید فکر کرد مدیریت بیماری به معنای کنترل ان است زیرا تاکنون هیچ کشوری نتوانسته ادعا کند که بیماری کرونا را کنترل کرده است .

وی از مردم خواست تا نسبت به کاهش بیماران مبتلا به ویروس کرونا خوشحال بوده و نسبت به بازگشت ان در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی نگران باشند.

استان مازندارن دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی است که دانشگاه علوم پزشکی بابل مدیریت مراکز درمانی شهرستان بابل را بر عهده دارد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بیمار مشکوک به ابتلای ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان های بابل بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.