به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شیلات مازندران ، سرهنگ عباس پورعلی گفت: از اواخر سال گذشته نیروهای این یگان برای مبارزه با صیادان غیر مجاز دریای خزر و قاچاقچیان ذخایر این دریا در آماده باش کامل به سر می برند.
وی  با بیان اینکه ستاد مرکزی یگان حفاظت منابع آبزی به همراه هشت پایگاه وابسته مراقبت از ۳۴۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر را در استان مازندران بر عهده دارد ، گفت : برای حفاظت از انفال دریای خزر به همکاری همه جانبه مردم نیاز داریم.

وی از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک درباره صید ماهیان غیرمجاز ، مراتب را با شماره تلفن ۰۱۱۳۵۲۸۹۵۵۵ ستاد خبری حفاظت منابع آبزیان مازندران اطلاع دهند.

همه ساله از اواخر اسفند ماه مهاجرت ماهیان استخوانی بویژه ماهی سفید از آب های دریای خزر به سمت رودخانه ها برای تخم ریزی آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ادامه می یابد.

حدود ۸۰ درصد ماهیان دریای خزر رودکوچ هستند که برای تخم ریزی باید به رودخانه ها مهاجرت کنند و گونه های کفال، ماهی سفید و کپور عمده ترین ماهیان استخوانی دریای خزر هستند.

طبق بررسی علمی شیلات مازندران ؛ صید بی رویه و نسل کشی ماهیان تخمگذار در رودخانه ها باعث کاهش شدید ذخایز آبزیان دریای خزر در ۲ دهه اخیر شد به طوری که براساس آمار در فصل صید گذشته حدود هفت هزار تن انواع ماهی در سواحل دریای خزر صید شد که  این آمار در ۲ دهه پیش بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تن بود.

دستگیری ۱۷۶متخلف صیادی طی سال گذشته در مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران در بخش دیگری به عملکرد این یگان طی سال۹۸ اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت  سال گذشته ۱۷۶ نفر متهم متخلف صید و صیادی در عملیات‌های مختلف دستگیر و به مراجع قانونی برای رسیدگی تحویل داده شدند.

وی همچنین از کشف و ضبط ۲۲ هزارو ۳۴۰ رشته دام‌های صیادی غیر مجاز درآب‌های ساحلی استان درسال ۹۸ خبر داد و گفت :  در گشت‌های یگان حفاظت همچنین ۱۰۲  فروند انواع شناور متخلف توقیف شد.

پورعلی خاطر نشان کرد: در این مدت نیز ۷۴ کیلوگرم ماهی غضروفی و ۱۰ هزار و ۶۰۰ گرم خاویار کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان مازندران کشف و رها سازی یکهزار و ۵۴۰ قطعه ماهی خاویاری نارس که در دام صیادان غیرمجاز قرار داشتند را از دیگر اقدامات یگان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.