به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ، دکتر فرزاد گوهردهی گفت : از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد  هفت هزار و ۵نفر  با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند.

 وی  با بیان اینکه  به طور متوسط روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور مازندران گرفته شده است افزود:  : تعداد ۵ هزار و ۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس ها در زمینه ی کرونا می باشد و ۲۵ درصد تماس ها مربوط به مشکلات روزمره در حوزه خانواده، تربیت کودکان، مشاوره قبل از ازدواج و ..‌ بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سن اغلب افراد تماس گیرنده به مرکز مشاور بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سال می باشد گفت: ۴۴ درصد  از تماس های گرفته شده در خصوص اضطراب ،ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است.

وی بیان کرد: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند؛ علاوه بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار داشت: ۱۶ درصد تماس ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان  در زمان قرنطینه بوده است

گوهردهی  با بیان اینکه ۶۵ درصد از افراد تماس گیرنده مرتبط با کرونا، زنان هستند  ادامه داد : مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس ها را به خود اختصاص داد که می توان به بدرفتاری عاطفی،پرخاشگری، مداخله در امور و .. را نام برد. 

وی گفت: بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور ، از شهرستان ساری ،پس از آن شهرستان های بابل، آمل، نکا، قائم شهر قرار  دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران  افزود: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان مازندران خدمات مشاوره ای را با حضور مدد کاران اجتماعی به تناسب گیرندگان ارایه می دهند.
وی اضافه کرد : این مرکز تلاش می کند تا در حد توان حمایت روانی خود را از تماس گیرندگان مردمی در روزهای قرنطینه ای ناشی از ویروس کرونا حاکم در استان و کشور داشته باشد.

طبق آخرین گزارش که دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتشر کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در همین مدت نیز ۱۳۵ نفر پس از بهبودی مرخص شدند و هم اکنون ۶۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.
براساس این گزارش روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در مازندران که از بیش از دو هفته گذشته شروع شد، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.