سرهنگ محمودحسین زاده جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت : این واحدها در راستای اجرای  مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان و دستورالعمل ملی کاهش زنجبره انتقال ویروس کرونا از ابتدای  اجرای این طرح تاکنون پلمب شد.

وی افزود: با وجود اینکه در این مدت تذکرات متعددی مبنی بر تعطیلی واحد های کسبی به این مغازه ها داده شده بود ولی متاسفانه تعدادی از کسبه از اجرای قاون سرپیچی نموده که مجر به پلمب این واحد های کسبی شد.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه طرح تعطیلی بازار به جز مشاغل ضروری که لیست آنها اعلام شده است تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد ، تاکید کرد: اگر بازاریان در اجرای این طرح کوتاهی کنند واحد تجاری آنها پلمب خواهد شد.

وی توضیح داد : همه ما از مشکلات اقتصادی مردم آگاهی داریم ولی امروز حفظ سلامتی و جان مردم در اولویت قرار دارد و چنانچه شخصی بخواهد سلامت مردم را تهدید کند نیروی انتظامی موظف است طبق قانون با آنها برخورد نماید.

مازندران از اول اسفند ماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار مشکوک به کرونا در بابل که سفری به قم داشتند به صورت رسمی به مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست. اقدامات و محدویت ها برای قطع زنجیره شیوع این بیماری نیز بلافاصله از روز دوم اسفند که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی بود به اجرا گذاشته شد. مدارس این استان از روز سوم اسفند تعطیل شدند که همچنان ادامه دارد. دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به همراه مهدهای کودک و مراکز توانبخشی استان نیز از روز دوشنبه پنجم اسفند به تعطیلی رفتند و سپس محدودیت ها به سایر بخش ها از جمله گردشگری ، بازار ، قلیان سراها ،نماز جمعه و جماعات ، مراسم عروسی و عزا و تمامی فعالیت های جمعی رسید که همچنان همگام با کشور ادامه دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم  اکنون یکهزار و ۲۳۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.