به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در نشست با معتمدان محلی سنندج ضمن اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و نماز جمعه، از امکان برگزاری مراسم نوروز در برخی روستاهای گردشگری و شهرها ابراز نگرانی کرد و از معتمدین خواست برای جلوگیری از این تجمعات اقدام و مردم را به همکاری با وزارت بهداشت دعوت کنند.

وی در پاسخ به درخواست معتمدان برای قرنطینه استان و تعطیلی اجباری شهرها، افزود: برخی تصمیمات ملی، منطقه‌ای و یا استانی است بنابراین اجرای قرنطینه برای یک استان به تنهایی میسر نیست و استان‌های همجوار هم باید آن را اعمال کنند.

استاندار کردستان بهره‌گیری از قوه قهریه برای تعطیلی اماکن عمومی را غیرمنطقی دانست و افزود: همه باید در این رابطه احساس مسئولیت کرده و برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا تلاش کنند و در این ارتباط نباید به زور و اجبار متوسل شد.

مرادنیا با ابراز تاسف از اینکه هنوز موضوع کرونا برای بسیاری از مردم جدی نیست، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و طی سه هفته گذشته نیز از مردم خواسته‌ایم که ترددها را کم کنند و در این راستا حضور کارمندان در ادارات به یک سوم رسید اما مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کرونا موضوعی سیاسی نیست بلکه بحث سلامت انسان‌هاست و باید همه مردم همکاری کنند، ادامه داد: حضور بسیاری از افراد در سطح شهر به دلایل مالی نیست و برخی به صورت غیر ضروری در شهر تردد می‌کنند.

استاندار کردستان به آغاز توزیع ۶۰ هزار بسته اقلام بهداشتی در بین افراد نیازمند اشاره کرد و یادآور شد: بسته‌های غذایی نیز در بین تعدادی از خانوارها توزیع شده و اقشار آسیب‌پذیر نیز مبلغی حمایتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان از دولت دریافت خواهند کرد.

مرادنیا با استناد به آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: طبق پیش بینی در صورت عدم همکاری مردم، پیک مبتلایان در استان به شش هزار نفر برسد در حالیکه حدود دو هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی داریم البته در صورت لزوم با استفاده از امکانات سپاه و ارتش نقاهتگاه‌هایی آماده می‌شود.

وی روحیه بالای پرستاران درگیر در بخش‌های بستری بیماران کرونایی را ستودنی دانست و از تلاش‌های این عرصه از جمله کادر پزشکی، پرستاری، درمانی و خدماتی قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.