تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری تا ۱۵ فروردین مصوبه ستاد مقابله کرونای مازندران بر اساس مصوبه ای از ستاد ملی است که از دیروز پنجم فروردین  به اجرا درآمد.

استاندار مازندران هم اوایل هفته جاری تعدادی از مدیران کل استانداری را به عنوان بازرسا ویژه خود برای نظارت بر مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا انتخاب کرد. این بازرسان همچنین آخرین وضعیت بیماری کرونا و نیازهای شهرستان ها را به صورت روزانه رصد کرده و به استاندار  گزارش می کنند.

محمد محمدی تاکامی که سمت مدیرکلی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  را بر عهده دارد ، بازرس ویژه استاندار مازندران در شهرستان های بابل و بابلسر است که امروز به همراه مسئولان بابلی از بازار این شهر بازدید کرد که نتیجه آن پلمب ۱۴ واحد صنفی در حال فعالیت با نقض مقررات ستاد مقابله با کرونا بود.

این واحدهای صنفی در روزهای گذشته علی رغم تذکرات داده شده نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی خود تعلل کرده و هشدارها را جدی نگرفتند و امروز هم به فعالیتشان ادامه دادند.

همچنین در این بازرسی ها هشت واحد صنفی متخلف اخطار گرفته و واحدهای صنفی خود را بلافاصله در حضور بازرس ویژه استاندار تعطیل کردند.

پیش از این هم نظارت بر اجرای مصوبات مقابله با کرونا در بابل وجود داشت به گونه ای که فرماندار بابل چند روز پیش به خبرنگار ایرنا گفته بود که در بازرسی از ۷۷۰ واحد صنفی، تعداد ۳۰ واحد صنفی نیز پلمب شد.

بر این اساس تاکنون ۴۴ واحد صنفی متخلف در شهرستان بابل پلمب شد و این نشانگر آن است که همچنان مسئولان شهرستان  بابل و همچنین استان مازندران دغدغه ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از اولویت برنامه برای گذر از این وضعیت می دانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز دیشب از احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: شهروندان در اجتماعات حضور نیابند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

در جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون بیش از  ۱۱ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند و یک هزار و ۸۱۵  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

شهرستان بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود. نخستین بار زنگ خطر ورود کرونا به مازندران با شناسایی ۲ شهروند بابلی که سفری به قم داشتند در سی ام بهمن و رسانه ای کردن آن در اول اسفند به صدا درآمد

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای شش بخش و هفت شهر می باشد که  سومین هفته خود را در وضعیت قرمز می گذراند و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.