واحد عبدالهیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا پایش مناطق آسیب پذیر مازندران به عهده جهاد دانشگاهی واگذار شده است. 

وی ادامه داد: طبق پایش های انجام شده شهرهای بابل، آمل ، ساری و جویبار بیشترین آمار جمعیتی مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده اند. 

اما رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت که پیشتازی این شهرها بر اساس دوره نهفتگی ویروس کرونا و بی اطلاعی مردم از ابتلا بود که منجر به بالا رفتن تعداد مبتلایان شده است.

عبدالهیان اظهار داشت: نتیجه تازه‌ترین پایش جهاد دانشگاهی نشان می دهد که شهرهای ساحلی استان آسیب پذیرترین مناطق استان در برابر شیوع ویروس کرونا هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چالوس و نوشهر آسیب پذیرترین شهرهای ساحلی استان هستند ، افزود: پیش از این شهر رامسر نیز وضعیت نامناسبی داشت که با تدابیر انجام شده با بهبود وضعیت روبرو است. 

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران به معیار آسیب پذیری در پایش کرونایی اشاره کرد و گفت: معیارهایی همچون تعداد مبتلایان ، سرعت شیوع ، تعداد فوتی ها و همچنین شرایط بهتر برای طول حیات ویروس ملاک ارزیابی و پایش قرار می گیرد. 

عبدالهیان همچنین به علت آسیب پذیری شهرهای ساحلی اشاره کرد و گفت: پایش های انجام شده نشان می دهد که به دلیل رطوبت بالا در شهرهای ساحلی طول حیات ویروس در محیط باز افزایش می یابد. 

وی اظهار داشت: همچنین شهرهای ساحلی  مسافر دارند و تردد بالا در شهرهای ساحلی علت اصلی دیگر در آسیب پذیری مناطق ساحلی مازندران است. 

رئیس جهاد دانشکاهی مازندران با اشاره به اینکه ویروس کرونا از جمله ویروس های سیار است ، افزود: جهاد دانشگاهی به صورت مستمر مسیر پراکنش این ویروس در استان را پایش ، بررسی و دنبال می کند و اطلاعات رادر اختیار ستاد استانی مقابله باویروس کرونا برای تصمیم گیری ارائه می دهد. 

بر اساس آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون دراین استان حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که حدود ۸۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.