ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونای استان مازندران پیش از پایان تعطیلات نوروزی مصوب کرد که برای مقابله با این بیماری و گسستن زنجیره انتقال ویروس کرونا ، تمامی واحدهای صنفی استان تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند و این مصوبه از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به عنوان متولی امور اصناف به اتحادیه ها ابلاغ شد . 

محمد حسین احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود اعلام این مصوبه به واحدهای صنفی اما متولیان برخی از این واحدها سرپیچی کردند و بعد از تعطیلات نوروزی یعنی از روز چهارم فروردین مبادرت به بازکردن واحد خود کردند . 

وی ادامه داد : در ابتدای به واحدهای صنفی که این مقوله را رعایت نکردند بازرسان سازمان صنعت تذکر شفاهی می دهند و در صورت عدم رعایت پلمب می شوند . 

به گفته جانشین معاونت بازرسی سازمان مازندران ، طی دو روز اخیر یعنی روزهای چهارم و پنجم فروردین ۱۹۳ واحد صنفی استان به این دلیل پلمب شدند و تا پایان زمان اجرای این مصوبه ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونا یعنی ۱۵ فروردین پلمب خواهند ماند .

وی به مجموع فعالیت بازرسان نظارت بر بازار مازندران در خصوص نظارت بر صنوف عرضه کننده مواد شوینده ، بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان اشاره کرد گفت : از ابتدای اسفند همزمان با شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۷۸ مورد بازرسی از این نوع صنوف انجام شد که از این تعداد بازرسی ۲۶۷ پرونده برای صنوف به خاطر تخلف احتکار ، عدم عرضه کالا ، عدم رعایت نکات بهداشتی ، گرانفروشی و عدم درج قیمت  تشکیل شد و بیش از سه میلیارد ریال ارزش ریالی تخلف این واحدها بود . 

وی ادامه داد : همچنین ۲۶ واحد نیز پلمب شدند و ۲۷۰ قلیان سرا بدلیل ارائه قلیان در مراکز خود پلمب شدند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.