«عباس قاسمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش ریالی تصادفات ساختگی در استان مرکزی پنج میلیارد ریال ارزیابی می‌شود که عاملان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی شهروندان مبنی بر افزایش بی‌رویه قیمت کپسول‌های گاز ال‌پی‌جی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با دستور دادستانی اراک ملزم به همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان برای بازرسی‌های مستمر، کنترل قیمت و جلوگیری از گران‌فروشی عاملان توزیع این کپسول‌هاشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: تردد خودروهای حمل کالاهای قاچاق با سرعت بالا و تغییر مسیرهای ناگهانی یکی از مهمترین دلایل تصادفات در محور اراک - ازنا است که دادستانی اراک در مکاتبه‌ای،  فرماندهی انتظامی استان مرکزی را ملزم به استقرار ایست بازرسی دائم در این محور کرد اما با وجود کمبود امکانات لازم از جمله پایش تصویری و تامین روشنایی، نبود دوربین‌های کنترل سرعت و پلاک خوان و نبود ساختمان استاندار، مقرر شد فرماندهی انتظامی استان نسبت به استقرار ایست بازرسی موقت اقدام کند.

قاسمی اظهار داشت: با توجه به نارضایتی‌های مردمی مبنی بر فعالیت زباله‌گردها که احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، دستور جلوگیری از فعالیت این افراد به شهرداری اراک ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در صورت بی توجهی زباله‌گردها به هشدارهای قانونی، امکان دستگیری این افراد وجود دارد و در صورتی که افراد مذکور دارای شرایط خاص اعم از بیمار روانی، بی‌خانمان و یا معتاد باشد به مراکز نگهداری معرفی می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: الزام جایگاه های سوخت به سوخت‌گیری خودروها از سوی اپراتورها، تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان، پیگیری مقدمات لازم برای افزایش تولید واحدهای مواد ضد عفونی‌کننده، سازماندهی پنج تیم نظارتی نامحسوس برای نظارت بر تولید و توزیع قیمت مصوب مواد ضدعفونی کننده، نظارت گسترده بر فعالیت داروخانه‌ها در توزیع اقلام بهداشتی به مردم از دیگر اقدامات دستگاه قضایی  در استان مرکزی در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، یکصد و ۳۷ شعبه حل اختلاف و یکصد و ۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.