همه ما مشکلات نوبت گرفتن و به ویژه انتظار ۲ هفته تا یک ماهه در قرار گرفتن نوبت و نشستن حداقل سه ساعته برای ویزیت در مطب پزشکان را چشیده ایم و این را هم می دانیم که شلوغی و انتظار بیماران برای منشی ها و صد البته برای پزشکان یکی از پارامترهای مثبت نیز محسوب می شود. اما این روزها برخی پزشکان دارای مطب به ویژه پزشکان مستقر در مجتمع های پزشکی به خاطر ترس از ابتلا به ویروس کرونا حتی بیماران از قبل نوبت داده را با تعطیل کردن مطب ها سرگردان کرده و سبب شد تا برخی بیماران در ادامه درمان و گرفتن خدمات مورد نظر به ویژه در چگونگی تهیه و مصرف دارو با مشکل مواجه شوند.

سارا عزیزی شهروند ساروی که برای ادامه معالجه مشکلات پوستی روز گذشته طبق نوبت قبلی با درب بسته مطب پزشک خود مواجه شده است ،در گفت وگو با ایرناگفت : من نزد این پزشک پرونده با همه مشخصات از جمله شماره تلفن دارم، اما حتی به من اطلاع هم داده نشده که مطب تعطیل است.

وی با اظهار این که اخلاق پزشکی و اجتماعی حکم می کند که این روزها پزشکان بیشتر به بیماران برسند و به راحتی مطب را تعطیل نکرده و یا اینکه حداقل به بیماران نوبت داده شده  اطلاع دهند.

 وی با طرح این سئوال که برخی پزشکان سوگند ارائه خدمت به مردم را فراموش کردند، تصریح کرد: همه که مشکل ویروس کرونا ندارند و از طرفی مقررات بهداشت فردی نیز رعایت می شود و به طور یقین با برنامه ریزی می توان به مردم خدمت کرد.

یکی از شهروندان بهشهری که صبح امروز چهارشنبه در مرکز بررسی های قلب و عروق ساری نوبت داشته است، در گفت و گو تلفنی با خبرگزاری ایرنا مازندران با ابراز گلایه گفت که قبل از حرکت هر چه تماس گرفتم کسی جوابگو نبود.

وی با اظهار این که برای اطمینان از حضور پزشک در این مرکز قبل از حرکت تماس تلفنی برقرار کردم ، ادامه داد: چرا باید این مرکز بدون اطلاع به بیماران تعطیل شود؟

این شهروند مازندرانی گفت: می توان با برنامه ریزی دقیق و نوبت درساعت خاص به صورت انفرادی بیماران را ویزیت کرد و این کار علاوه بر این که هزینه ای هم ندارد، بیماران و پزشکان نیز از خطر احتمالی به ویروس کرونا در امان می مانند.

وی توضیح این نکته که داروهای پزشکان متخصص و فوق تخصص را فقط با تجویز همین پزشکان در داروخانه ها نسخه پیجی می شود و نمی توان حتی به صورت آزاد تهیه کرد ،  گفت: تعطیلی مطب این پزشکان سبب شده است تا بیماران در تهیه و تامین دارو با مشکل مواجه شوند.

یکی دیگر از شهروندان ساری به شلوغی و خطرات ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی به ویژه بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: اگر مطب ها باز باشند  بسیاری از بیماران که علائم خاصی از ویروس کرونا ندارند از رفتن به بیمارستان ها خودداری می کنند.

اگرچه سه نفر از شهروندان مازندرانی که در این گزارش از نبود برخی از پزشکان متخصص گلایه کردند اما در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا با  منشی های پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم در ساری ، اعلام کرد که پزشک طبق روال گذشته درمطب حضور دارد ، اما با توجه به خطر شیوع بیماری ویروس کرونا شرایط حضور و ویزیت شدن و گرفتن خدمات مختلف درمانی بیماران طبق برنامه ریزی جدید انجام می شود.

وی توضیح داد: بیماران که فقط برای چک کردن مریضی شان  تقاضای ویزیت دارند به صورت تلفنی با ارسال جواب آزمایش در شبکه فضای مجازی و سپس با صحبت تلفنی با پزشک  ویزیت می شوند.

وی با اظهار این که بیماران جدید نیز طبق نوبت در ساعت خاص به صورت انفرادی ویزیت می شوند، گفت: علاوه بر رعایت شرایط بهداشتی به ویژه ضد عفونی مطب ، به بیماران دستکش و ماسک نیز داده می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مازندران تعطیلی برخی مطب های پزشکان متخصص را غیر اخلاقی دانست و در عین حال گفت که اگر همه مقررات در گرفتن خدمات بهداشتی  و درمانی بین پزشکان و بیماران به درستی در استان رعایت شود، چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.

دکتر محمد خورشیدی که مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران نیز است، در گفت و گو تلفنی با خبرنگار ایرنا توضیح داد که با توجه به اهمیت قطع انتقال ویروس کرونا با کاهش و به صفر رسیدن تجمعات و جابجایی افراد به ویژه درخانه ماندن است، تعطیلی مطب های غیر ضروری به ویژه جراحان و فوق متخصصان نیز راهکار است.

وی در عین حال تصریح کرد: یقین بدانید با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده و تحت پوشش بودن ۹۸ درصدی جمعیت مازندران در این طرح ، همه مشکلات در گرفتن خدمات درمانی از سوی پزشکان متخصص نیز مرتفع می شود.

خورشیدی با ذکر این که اگرچه این دلیل من بی اخلاقی برخی از پزشکانی که مطب ها را بدون اطلاع قبلی بیماران بسته اند ،توجیه نمی کند، تصریح کرد: در سیستم ارجاع پزشک خانواده همه نوع خدمات قابل ارائه است ، اگر چه هنوز به فرهنگ سازی هم در بین مردم و هم در بین پزشکان نیاز است.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار قطعی بیماران کرونایی در استان مازندران تا ظهر روز ۲۰ اسفندماه به ۸۸۶ نفر رسید که نسبت به آمار ۲۴ ساعت قبل تعداد مبتلایان به کرونا در این استان بیش از ۲۵۰ نفر بیشتر شد.
همچنین در این مدت ۲۷ نفر در مازندران جان خود را از دست دادند و ۳۳۶ نفر نیز از بیمارستان ها پس از بهبود مرخص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.