مهدی محمدی پیش از ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای این دوره از انتخابات سه هزار و ۸۰ شعبه ثابت و سیار پیش بین شده و در تمامی این شعب دستگاه احراز هویت مستقر است.

وی توضیح داد : تمامی رای دهندگان برای رای دادن باید از دستگاه احراز هویت بگذرند که این کار ضمن جلوگیری از رای تکراری ف از سایر سوء استفاده های احتمالی از جمله استفاده از شناسنامه و کارت ملی دیگران نیز جلوگیری می کند.
محمدی گفت : با وجود دستگاه هویت خوان در شعب اخذ رای نه تنها امکان چند رای با یک کارت ملی اصلا وجود ندارد ، حتی برخی بدگمانی های دوره های گذشته که گفته می شد مثلا فردی با شناسنامه فرد فوت شده رای داده دیگر امکان پذیر نیست.

وی مهم ترین مزیت دستگاه هویت خوان را تسریع در شمارش آراء و در جریان قرار گرفتن میزان مشارکت مردم در انتخابات در هر ساعت از زمان اخذ رای اعلام کرده است.

دبیر ستاد انتخابات مازندران میزان استقبال مردم استان از انتخابات را تاکنون خوب توصیف کرد و گفت : بر اساس تجربه ۱۰ انتخابات مجلسی که در مازندران برگزار شد ، بیش از ۵۰ درصد از رای دهندگان مازندرانی عصرها و ساعات پایانی رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه می کنند.
وی افزود : انتخابات در فضایی آرام و یک روز زمستانی با هوای تقریبا بهاری در همه نقاط استان در حال برگزاری است و تاکنون هیچ مشکلی از شعب اخذ رای و یا خارج از آن گزارش نشده است.
مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

از ساعت ۸ امروز رای گیری برای به کرسی نشاندن ۱۲ نماینده استان از میان ۱۲۸ نامزد شروع شد که در مرحله اول تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.