مهدی قلعه نوی روز چهارشنبه در نشست پارک علم و فناوری مازندران اظهارکرد: فعالیت های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سرفصل هایی تعریف شده است که از جمله آنها توسعه نیروی انسانی است.
وی افزود: در این مبحث بیشتر نیروهای متخصص ایرانی در سایر کشورها مدنظر قرار دارند و یکی از مباحث اصلی این سرفصل بازگشت نخبگان است و حدود سه سال است که در حال پیگیری این مساله و مبحث هستیم.
قلعه نوی گفت:  برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور که در حوزه های علمی و فناوری فعالیت می کنند یک پلتفرم جهت بازگشت و همکاری قرار داده شده است و در این روند تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر  ثبت شده اند و ۱۴۰۰ نفر نیز تاکنون به کشور طی این سه سال بازگشته اند.
وی به همکاری سه هزار نیروی متخصص و نخبه خارج از کشور با شرکت های فناورانه داخلی و معاونت علمی ریاست جمهوری در قالب ورکشاپ و مشاوره و غیره اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ نخبه فناور نیز  تاکنون در شرکت های مختلف فناوری در داخل کشور وارد فعالیت شدند.
قلعه نوی ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور را قابل توجه و ارزشمند دانست و تاکید کرد: شبکه ایرانیان خارج از کشور ظرفیت بسیار بزرگی است و یک حوزه ای که باید به آن پرداخت و توجه بیشتری کرد  حوزه همکاری های فناورانه با قالب های مختلف از رسمی و دولتی تا غیررسمی با کشورهای مختلف است که در این زمینه یک سری پیش فرض و قالب های بین دانشگاهی تاکنون طراحی شده و در نظر گرفته شده است.
قلعه نوی اظهارکرد: با این قالب ها به توسعه همکاری های فناورانه کمک می کنیم و امیدواریم بستری که ایجاد کرده ایم ادامه دار و توسعه دار باشد، امروز چاره ای جز ارتباط با عرصه بین الملل نداریم این مساله یک نیاز است و اجبار و اختیاری نیست و ما به عنوان معاونت علمی نیاز به حمایت داریم اگرچه مشکلات و نواقص زیاد است اما باید با همکاری هم پیش برویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.